Verdenskjent filmøyeblikk gjenskapt på Tromsøbrua

Samtidig som Tromsø markerer seg som hele landets juleby, har et av verdens mest kjente juleøyeblikk inspirert en filminnspilling på den berømte bybrua.

«Holidays are coming» er en ikonisk julefilm, både i Norge og internasjonalt. Scenen med de lysende juletrailerne som kjører gjennom landskapet og ringer julen inn, har skapt stemning i stuer over hele verden siden 1995. I slutten av november var et filmteam fra Coca-Cola i sving for å gjenskape atmosfæren fra filmen på den berømte bybrua i Tromsø.

– Vi vet at mange har et nært forhold til «Holidays are coming», og ville nå glede folk med å lage en norsk versjon av denne filmen. Vi er glade for å gjenskape den spesielle stemningen fra originalen i vakre Tromsø, med bilder fra Tromsøbrua og Ishavskatedralen som ramme. Filmen er spesielt rettet mot digitale flater og sosiale medier – vi håper den vil spre seg videre i vårt globale system, og bidra til økt oppmerksomhet om Tromsø som arktisk hovedstad og juleby også internasjonalt. Da passer selvfølgelig også denne filmen godt med at Tromsø er «offisiell juleby» i år, sier Inger Marie Ingdahl, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Norge.

Hun legger til at den samme juletraileren man kan se på filmen har startet på en turné som vil bevege seg gjennom hele Norge i førjulstiden.

Også lokalt ble innspillingen på Tromsøbrua mottatt med entusiasme:

– Tromsø er kjent for snø, nordlys og uforglemmelig natur, og alt det man forventer av en storby – som shopping, kultur, mat og drikke. Vi håper enda flere oppdager at byen vår er den perfekte rammen for å finne ekte julemagi. Da er det ekstra stas at en global aktør som Coca-Cola har lyst til å bruke Tromsøbrua, og ikoniske landemerker i hele Norges juleby, til å gjenskape stemningen fra deres kjente julefilm. Vi er nok mange som har et nært forhold til den som en del av førjulstiden, sier Lone Helle, reiselivssjef i Tromsø.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Den kjente stemningen fra Holidays are coming, gjenskapt i Tromsø