Verdenskjent filmøyeblikk gjenskapt på Tromsøbrua

«Holidays are coming» er en ikonisk julefilm, både i Norge og internasjonalt. Scenen med de lysende juletrailerne som kjører gjennom landskapet og ringer julen inn, har skapt stemning i stuer over hele verden siden 1995. I slutten av november var et filmteam fra Coca-Cola i sving for å gjenskape atmosfæren fra filmen på den berømte bybrua i Tromsø.
– Vi vet at mange har et nært forhold til «Holidays are coming», og ville nå glede folk med å lage en norsk versjon av denne filmen. Vi er glade for å gjenskape den spesielle stemningen fra originalen i vakre Tromsø, med bilder fra Tromsøbrua og Ishavskatedralen som ramme. Filmen er spesielt rettet mot digitale flater og sosiale medier – vi håper den vil spre seg videre i vårt globale system, og bidra til økt oppmerksomhet om Tromsø som arktisk hovedstad og juleby også internasjonalt. Da passer selvfølgelig også denne filmen godt med at Tromsø er «offisiell juleby» i år, sier Inger Marie Ingdahl, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Norge.
Hun legger til at den samme juletraileren man kan se på filmen har startet på en turné som vil bevege seg gjennom hele Norge i førjulstiden.
Også lokalt ble innspillingen på Tromsøbrua mottatt med entusiasme:
– Tromsø er kjent for snø, nordlys og uforglemmelig natur, og alt det man forventer av en storby – som shopping, kultur, mat og drikke. Vi håper enda flere oppdager at byen vår er den perfekte rammen for å finne ekte julemagi. Da er det ekstra stas at en global aktør som Coca-Cola har lyst til å bruke Tromsøbrua, og ikoniske landemerker i hele Norges juleby, til å gjenskape stemningen fra deres kjente julefilm. Vi er nok mange som har et nært forhold til den som en del av førjulstiden, sier Lone Helle, reiselivssjef i Tromsø.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Den kjente stemningen fra Holidays are coming, gjenskapt i Tromsø
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom