HelloFresh

Verdens største leverandør av matkasser til Norge: – Vi vil gjøre det lettere for nordmenn å lage god mat hjemme

Stor fleksibilitet, enkle middager og mindre matsvinn. Fra i dag kan du bestille dine første måltider fra verdens største leverandør av matkasser her i Norge.
HelloFresh, verdens største leverandør av matkasser, lanseres i Norge. Foto: HelloFresh

– HelloFresh tilbyr både smakfulle varianter av norske favoritter og spennende retter fra hele verden, som hele familien kan være med å lage. Vi ser veldig fram til å kunne hjelpe nordmenn med å finne glede på kjøkkenet, slik at middagen blir det viktigste samlingspunktet for flere fremover, sier Kristian Hald, daglig leder i HelloFresh.

HelloFresh vil være tilgjengelig i de fleste byer og tettsteder i Norge fra Trondheim og sørover. På hellofresh.no og i HelloFresh-appen kan man velge mellom 14 ulike oppskrifter på kjøtt-, fisk- og vegetariske retter til markedets beste priser.

Valgfriheten er stor, og man kan skreddersy sin egen eller velge mellom fire forskjellige matkasser som enten består av raske og enkle retter, familievennlige oppskrifter med en barnevennlig vri, en vegetarisk variant stappfull av ferske grønnsaker og mettende proteiner, eller en klassisk matkasse der man kombinerer velsmakende favoritter.

Det er enkelt å registrere seg og like lett å endre bestilling, og skal du på ferie kan du hoppe over perioden du er borte. Med fleksible abonnementer, levering på døra, ferdigporsjonerte ingredienser og enkle sekstrinns oppskriftskort gjør HelloFresh middagsplanleggingen og matlagingen enklere, og gir deg samtidig tid til å fokusere på de gode stundene der familien skal samles rundt matbordet.

– Vi kommer til Norge med et konsept som er godt etablert og testet i 14 land, og er vi veldig begeistret over å kunne tilby så mange nordmenn et spennende alternativ til både matkasser og tradisjonell hjemmelaget mat. Med en mer fleksibel tjeneste og flere leveringsdager enn våre konkurrenter, har vi stor tro på at vi blir et godt alternativ som passer nordmenns hektiske hverdag, sier Hald.

Ser frem til nordmenns tilbakemeldinger
HelloFresh gjør det enklere å lage smakfulle middager, enten du ønsker å utvide repertoaret, eller familien din vil ha de tradisjonelle middagsrettene i kombinasjon med nye og spennende smaker.

Alle retter er utviklet av HelloFresh sitt kulinariske team og prøvd og testet for å sikre at de er enkle å lage og fulle av smak. Med tilbakemeldinger fra det norske markedet ser selskapet frem til å utvikle oppskriftsdatabasen videre – og nordmenns smaksløker.

– Vi lytter alltid til kundene våre og bruker feedbacken fra dem løpende til å utvikle våre produkter og optimalisere vår service. Med økt fleksibilitet, valgfrihet og kvalitetsvarer fra norske produsenter som Bama og Fruktringen, mener vi at vi kan tilby nordmenn et unikt produkt, forteller Hald.

Blant retter å velge mellom vil man finne blant annet en spennende Fajita kyllingbowl, ovnsbakt laks med bakte rotfrukter og grønkål, Halloumi-burger med agurksalat, eller den klassiske hamburgeren med karamellisert løk – i tillegg til ti andre spennende retter.

HelloFresh sin misjon er å skape gode matopplevelser for alle, aldri inngå kompromisser på kvalitet og samtidig bidra til mindre matsvinn. Det gjør selskapet ved å levere nøyaktig tilmålte mengder ingredienser som trengs for å lage de ulike rettene – verken mer eller mindre.

Fra i dag kan man bestille matkasser til mellom to og fem personer og velge fra tre til fem måltider. Prisen for en matkasse med tre ukentlige måltider for to personer er 650,- ekskludert frakt. For en større familie vil fem middager til fire personer koste 1050,- ekskludert frakt. Mellom disse alternativene finnes det en rekke løsninger tilpasset dine behov.

Se www.hellofresh.no for mer informasjon om våre produkter og hvor i Norge du kan bestille matkasser fra.

Bilder

Kristian Hald, daglig leder i HelloFresh. Foto: Theis Bothmann
Last ned bilde
På hellofresh.no og i HelloFresh-appen kan man velge mellom 14 ulike oppskrifter på kjøtt-, fisk- og vegetariske retter til markedets beste priser. Foto: HelloFresh
Last ned bilde
På menyen står blant annet Vietnamesisk inspirerte tacos med kjøttdeig, mayodressing og peanøtter. Foto: HelloFresh

Om HelloFresh

HelloFresh

HelloFresh er verdens største leverandør av matkasser og operer i USA, Storbritannia, Tyskland, Nederland, Belgia, Luxembourg, Australia, Østerrike, Sveits, Canada, New Zealand, Sverige, Frankrike, Danmark og nå Norge. I første kvartal 2021 leverte HelloFresh 239 millioner måltider til nesten 7,3 millioner aktive kunder. HelloFresh ble grunnlagt i Berlin november 2011 og notert på børsen i Frankfurt i november 2017. HelloFresh har kontorer i New York, Berlin, London, Amsterdam, Sydney, Toronto, Auckland, Paris og København.