Gi deg selv en god start på høsten: -Slik unngår du at middagen blir en tidstyv

Å jobbe fulltid samtidig som man skal ta vare på en familie kan være slitsomt, selv for dem som vanligvis trives ved kjøkkenbenken. Da kan en matkasse være tingen for deg.

Når sommerferien er over kommer hverdagen brått på for de fleste, og man faller inn gamle rutiner selv om man har satt seg mål om å både spise sunnere, variere mer og å gjøre middagene mer spennende.

Likevel viser undersøkelser HelloFresh har gjort at nordmenn i snitt bare prøver to nye retter i måneden, og bruker mye tid på å både planlegge og tilberede de samme middagene som de alltid har spist. De fleste av oss er vanedyr når tidsklemma slår inn, uansett om vi vil det heller ikke.

Dra på mateventyr

Hadde det ikke vært deilig dersom noen kunne gjort mesteparten av planleggingen for deg? Det er hovedmålet til  kulinarisk ekspert og tidligere Michelin-kokk, Nanna Elisabeth Vestergaard, når hun setter sammen menyen HelloFresh tilbyr hver uke.

- Med en matkasse fra HelloFresh kan du dra på mateventyr og skreddersy menyen din med akkurat de rettene du helst vil ha, både kjente og kjære favoritter og spennende oppskrifter med masse smak fra hele verden. På under 25 minutter kan du til og med lære deg å mestre en helt ny rett, sier Vestergaard.

Kjappe retter finner man oppskrifter på overalt på internett, men du må fortsatt komponere en ukesmeny og handle inn ingrediensene du trenger. Dermed er det ikke sikkert at du sparer så mye tid. Samtidig risikerer du å måtte prøve og feile en del ganger før retten smaker som den skal, og det unngår du med ferdigporsjonerte ingredienser, enkle seks-stegs oppskriftskort og retter som er komponert av en stjernekokk.

- I en travel hverdag vet vi hvor vanskelig det det er å prioritere middagen, sier Vestergaard. Derfor jobber vi ikke bare kontinuerlig med å forbedre oppskriftene våre, men også med å sørge for at folk får leveringsalternativer som passer deres rutiner, at man enkelt kan bytte leveringsdato og -tid og at man  kan endre antall dager man vil ha middager til. Ukene ser sjelden like ut for familier i dag, og derfor er det viktig at vi tilpasser oss dem og ikke de oss.

Flere sunne alternativer

Det er vanskelig å spise sunt når man har det travelt. De enkle, men næringsfattige løsningene presenteres på rekke og rad både i matvaredisken og av takeout-kjedene, og fristelsen blir lettere å falle for jo mer stresset du er.

Med en matkasse slipper du dette. Maten blir levert på døren, men alle rettene laget for å sikre at du skal få i deg den rette balansen av næringsstoffer fra norskproduserte råvarer. Nå har HelloFresh også utvidet tilbudet med nye vegetarretter, flere fiskeretter og oppskrifter med færre kalorier slik at alle kan finne noe de vil ha.

Alt er lagt til rette for at du både skal kunne få mer tid i hverdagen, finne mer glede i matlagingen og kunne nyte velsmakende måltider sammen med dem som betyr mest for deg.

Om HelloFresh

HelloFresh

Fast traslate
Icon translate

Om HelloFresh

HelloFresh er verden største leverandør av matkasser og operer i USA, Storbritannia, Tyskland, Nederland, Belgia, Luxembourg, Australia, Østerrike, Sveits, Canada, New Zealand, Sverige, Frankrike, Danmark og nå Norge. I første kvartal 2021 leverte HelloFresh 254 millioner måltider til nesten 7,7 millioner aktive kunder. HelloFresh ble grunnlagt i Berlin november 2011 og notert på børsen i Frankfurt i november 2017. HelloFresh har kontorer i New York, Berlin, London, Amsterdam, Sydney, Toronto, Auckland, Paris og København.

Fast traslate
Icon translate