Verdens ledende måltidsleverandør til Construction City

Compass Group får ansvaret for å mette 4500 mennesker i byggebransjens viktigste arena, og flytter selv inn på Ulven.
Stig Andre Kristiansen, Compass Group Norge og Kenneth Olsen, OBOS Eiendom. Foto: Mad Communications.

Construction City Eiendom har inngått avtale med verdens ledende leverandør av måltidstjenester til å drifte servicetilbudet når bygg-, anlegg- og eiendomsbransjen samles på Ulven i 2025.

Compass Group flytter samtidig inn i Construction City, hvor de skal sørge for ivaretakelse og god drift av bygget, samt servering til alle leietakerne når byggebransjen tar plass rundt bordet.

– Vi er veldig glade for å få Compass Group til oss – både som serviceleverandør og leietaker. De er en velrennomert aktør innen servicetjenester, og planlegger noen svært spennende løsninger som leietakerne vil få stor glede av. Compass Group sine konsepter blir helt sentrale for opplevelsen av bygget med variasjon og valgmuligheter fra morgen til kveld, sier Kenneth Olsen, utleiesjef i Construction City.

– Compass Group er verdensledende innen servering og drift, og har måltidskonsepter med noe for enhver smak. Gode idéer bygges ikke på tom mage, og tjenestene de skal levere vil slå godt an hos alle våre leietakere, legger han til.

Bygger nye konsepter

Compass Group flytter inn i byggets niende etasje, hvor de får rundt 2.700 kvadratmeter å boltre seg på.

– Vi gleder oss over at Construction City valgte oss som leverandør av service- og måltidstjenester, og gleder oss til å sørge for god ivaretakelse av alle leietakerne i det som blir byggenæringens nye lekegrind. Med så mange mennesker samlet under ett tak stiller det krav til oss hvor vi vil utvikle bredden i tilbudet vårt, og vi ser frem til å ta fatt på oppgaven, sier Stig Andre Kristiansen, Multiservice Business Director i Compass Group Norge.

Om Construction City

Construction City blir en samhandlingsarena for bygg, anlegg- og eiendomsbransjen på Ulven i Oslo. Næringsbygget på 103 000 kvadratmeter skal huse små og store aktører, som i fellesskap skal styrke bransjens samlede konkurransekraft.Det er OBOS Eiendom som står bak satsingen. OBOS, AF Gruppen og Betonmast er blant aktørene som flytter hovedkontorene sine til Construction City når bygget ferdigstilles i 2025.

For mer informasjon, se www.constructioncityeiendom.no

Stig A. KristiansenMulti Service Business DirectorCompass Group Norge AS

Tel:924 51 672

OBOS er en av Nordens største boligbyggere med over en halv million medlemmer. Siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte. I 2022 solgte OBOS 2 622 boliger og hadde ved utgangen av året 6 992 boliger under bygging.