Story House Egmont

Vekst for 17 av Story House Egmonts blader. Hjemmet er fortsatt Norges mest leste

Del
Hele 17 av magasinene og ukebladene fra Story House Egmont kan vise til fremgang viser siste lesertallmåling for 2022.2. Størst av alle er Hjemmet, som fortsatt er Norges desidert mest leste ukeblad med 280 000 ukentlige lesere.
STOLT OG GLAD: At Hjemmet beholder tetplassen som Norges mest leste ukeblad, samtidig som Story House Egmont vokser i antall lesere på de fleste titler, skaper brede glis hos redaktør av Hjemmet, Ole Martin Bjørklid og administrerende direktør, Nina Vesterby. 
Foto: Knut Christian Moeng.
STOLT OG GLAD: At Hjemmet beholder tetplassen som Norges mest leste ukeblad, samtidig som Story House Egmont vokser i antall lesere på de fleste titler, skaper brede glis hos redaktør av Hjemmet, Ole Martin Bjørklid og administrerende direktør, Nina Vesterby. Foto: Knut Christian Moeng.

Den positive utvikling med økning i lesertall fortsetter for store deler av porteføljen til Story House Egmont. Også på de digitale plattformer Klikk, Blogg og Side2 ser vi en gledelig vekst med 6 % flere lesere.

– Det er utrolig inspirerende for alle våre dyktige medarbeidere i Story House Egmont, som hver dag gjør sitt ytterste for å produsere innhold i særklasse, at våre merkevarer når ut til nesten 3 millioner lesere. At så mange som 17 av våre titler opplever vekst i siste lesertallsmåling er veldig gledelig. Når vi også har lyktes godt med å etablere Klikk+, hvor brukerne i en abonnementsløsning får tilgang til mye av det sammen innholdet digitalt, sier det noe om kvaliteten på det vi produserer. Dette er innhold som fenger. På Klikk+ setter vi nye rekorder for antall betalende bruker hver eneste uke, sier administrerende direktør i Story House Egmont, Nina Vesterby.

Ukebladet Hjemmet befester altså posisjonen som Norges mest leste ukeblad med imponerende 280 000 lesere per uke. Det er opp nesten 2 prosent fra fjorårets lesertallsmåling. Redaktør Ole Martin Bjørkli og resten av redaksjonen kan ikke annet enn å være fornøyd med høstens lesertall.

– Det er stor stas at vi nok en gang har vekst i Hjemmets lesertall og at vi klarer å befeste vår suverene posisjon som Norges største ukeblad. Denne seieren smaker det gull av for hele redaksjonen. Gjett om vi er stolte og bretter opp ermene for å fortsatt beholde denne unike plassen. Vi er blitt enda flinkere til å kombinere grundig innsikt med erfaring. Mangfold og relevans har de senere årene stått på dagsorden og skal gjenspeiles i alt vi gjør. Jeg tenker at det betaler seg når leserne våre åpenbart oppfatter Hjemmet som relevant og et blad som gjenspeiler samfunnet vi lever i. Noe av Hjemmets styrke er at innholdet vårt er på mange flater. Print er fortsatt størst, men mye av det vi lager finner du også på Klikk.no og ikke minst så kan du lese alle bladene til Story House Egmont i appen Flipp, sier han.

Donald Duck & Co er Story House Egmont nest mest populære utgivelse med 235 000 ukentlige lesere, men også Billy vokser med hele 13,1 prosent og når ut til 114 000 tegneserieglade fans.

Her & Nå og Maison Interiør viser også markant vekst med henholdsvis, 12,5 og 16,8 prosent flere lesere enn på målingen 2021.2. Og interessen for friluft holder seg fortsatt sterkt, og redaksjonene i Alt om fiske, Villmarksliv og Jakt kan glede seg over en leservekst på 13,2, 10,2 og 7,5 prosent.

Samlet sett leser 20 prosent av Norges befolkning minst ett ukeblad eller magasin. Dette viser at det fortsatt er et stort og stabilt marked for innhold som formidler kunnskap, engasjerer, inspirerer og underholder, og at vi i Story House Egmont er premissleverandør på denne type innhold – både på papir og digitalt.

Merkevare

Lesertall (netto)
22/2 (2021/2022)

Lesertall (netto)
21/2 (2020/2021)

Endring i %

Hjemmet

280 000

275 000

    1,9

Donald Duck & Co

235 000

262 000

   -10,5

Familien

174 000

177 000

   -1,8

Bonytt

162 000

168 000

   -3,6

Hytteliv

156 000

166 000

   -6,1

Her & Nå

155 000

138 000

     12,5

Kilde: Kilde: Magasinundersøkelsen F&M MGI 22/2

Nøkkelord

Kontakter

Kontaktinfo:


Nina Vesterby, Administrerende direktør Story House Egmont, tlf. 9821 47 877


Ole Martin Bjørklid, Redaktør Hjemmet, tlf. 900 20 196

Bilder

STOLT OG GLAD: At Hjemmet beholder tetplassen som Norges mest leste ukeblad, samtidig som Story House Egmont vokser i antall lesere på de fleste titler, skaper brede glis hos redaktør av Hjemmet, Ole Martin Bjørklid og administrerende direktør, Nina Vesterby. 
Foto: Knut Christian Moeng.
STOLT OG GLAD: At Hjemmet beholder tetplassen som Norges mest leste ukeblad, samtidig som Story House Egmont vokser i antall lesere på de fleste titler, skaper brede glis hos redaktør av Hjemmet, Ole Martin Bjørklid og administrerende direktør, Nina Vesterby. Foto: Knut Christian Moeng.
Last ned bilde

Om Story House Egmont

Story House Egmont
Story House Egmont
Nydalsveien 12
0441 Oslo

+47 22 77 20 00http://www.egmont.no

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye