Valgkomiteens innstilling til nytt forbundsstyre

Valgkomiteen i Norges Fotballforbund har avsluttet sitt arbeid og innstiller enstemmig på følgende sammensetning av forbundsstyret til forbundstinget i mars 2021:

President: Terje Svendsen, Rosenborg BK  Ikke på valg

Visepresident 1: Ane Guro Skaare-Rekdal, Ottestad IL  Ny for 2 år

Visepresident 2: Arne Larsen Økland, Bryne FK  Gjenvalg 2 år

Styremedlemmer:
Gunnhild Lærum, Lillestrøm SK  Ikke på valg
Malin Frantzen Øiseth, Fet IL  Ikke på valg
Leon Jarle Aurdal, Aalesunds FK  Ikke på valg
Jon Mørland, Heming IL  Gjenvalg 2 år
Kristine Haugen, Lavangen IL  Ny for 2 år

Les mer om valgkomiteens kriterier og vurdering av de nye kandidatene til forbundsstyret på fotball.no

Torleiv Sandvik, leder av valgkomiteen

PM: Utvalgsarbeid Qatar-spørsmålet24.3.2021 11:38:04 CET | Pressemelding

Sven Mollekleiv ble i forrige uke engasjert som leder av utvalget som skal se på hva norsk fotball skal gjøre for å reagere på Qatars (vertsnasjonen for fotball-VM 2022) håndtering av menneskerettigheter i landet, herunder utrede, vurdere og innstille på hvilket virkemiddel norsk fotball skal ta i bruk for sin reaksjon. Utvalget er nå klart, og består av 14 personer (seks kvinner, åtte menn). Et utvalg med en bred sammensetning av personer i og utenfor fotballen, med ulike stemmer i debatten og med viktig faglig kompetanse i problemstillingene utvalget skal vurdere. Utvalget starter sitt arbeid umiddelbart. SAMMENSETNINGEN AV UTVALGET Sven Mollekleiv Lang erfaring med internasjonale spørsmål, konflikter, mekling og håndtering av store, komplekse spørsmål. Lang fartstid i Røde Kors nasjonalt og internasjonalt. Kjenner idretten godt. Tom Høgli Toppklubbrepresentant, «initiativtager» Ole Kristian Sandvik Supporterrepresentant, styremedlem Norsk Supporterallianse (NSA) Gina Barstad Support