Entra ASA

Utviklet digital løsning for drift av eiendommer

Del
(Oslo, 1. februar 2021). Entras mål er å være i førersetet på drift av eiendommer, HMS, sikkerhet og personvern. I samarbeid med Docstream AS har Entra derfor utviklet en digital plattform rettet mot drift og vedlikehold av eiendomsporteføljen.
Alt på ett sted: EntraSafety ivaretar sikkerhet, personvern og HMS-krav i eiendommer og byggeprosjekter.
Alt på ett sted: EntraSafety ivaretar sikkerhet, personvern og HMS-krav i eiendommer og byggeprosjekter.

Løsningen har fått navnet EntraSafety og har vært i en testfase siden mai 2019. EntraSafety ivaretar sikkerhet, personvern og HMS-krav ved arbeid, vedlikehold, besøk og ferdsel i og rundt våre eiendommer og byggeprosjekter.

- Entra har en HMS-visjon om at det skal være trygt å arbeide, besøke og ferdes i og rundt eiendommer, og byggeprosjekter, enten man er håndverker, ansatt på bygget eller besøkende. Med EntraSafety viser vi at vi tar denne visjonen på alvor, sier eiendomsdirektør i Entra - Kjetil Hoff.

GDPR-Krav resulterte i synergier
EntraSafety er utviklet for å sikre at Entra ivaretar GDPR-kravene og for å digitalisere måten leverandører og håndverkere registrerer seg.

I driften av Entras bygg har selskapet i lang tid hatt rutiner hvor håndverkere som utfører jobber, må fylle ut et arbeidserklæringsskjema før oppstart av sin oppgave. Skjemaene ble fylt ut «manuelt» og lagret i permer rundt omkring på våre driftskontorer. For å sikre at personopplysninger til håndverkere blir behandlet på en korrekt måte, og ikke minst forenkle hverdagen til drift, har Entra valgt å digitalisere denne prosessen.

Underveis i utviklingsprosessen har vi oppdaget en rekke synergier og det er tilrettelagt nye funksjoner som denne løsningen kan bidra med. Dette gjelder blant annet:

  • Forenkling ved drift av bygg
  • Oversikt over arbeid ved bygg som skal påbegynnes, pågår og helt frem til ferdigstillelse
  • Sikre at leverandørene er kjent med Entras HMS-rutiner og etterlevelse av disse
  • Oversikt over innleid arbeidskraft
  • Oppfylle krav om samfunnsansvar og forhindre sosial dumping

Alt på ett sted
Den typiske brukeren er en håndverker som skal utføre en jobb på et bygg. EntraSafety benyttes for å gjennomgå jobben, og kartlegge risiko. Leverandører kan gjennomføre en sikker-jobb-analyse i løsningen. Det må gjøres særskilte risikovurderinger i alle tilfeller rundt arbeid i høyden eller på tak, og for varmt arbeid. Dette dokumenteres gjennom EntraSafety.

På sikt ønsker Entra å ta i bruk løsningen for flere arbeidsoperasjoner, og da ikke bare ut fra et risikoperspektiv. Det kan tilrettelegges for at kommunikasjon, evalueringer og forespørsler mellom våre leietakere og Entra som byggeier kan gjennomføres enkelt i løsningen. Dette kommer eksempelvis til nytte ved brannøvelser, eller ved søknad om arrangementer i byggene.

Brukeren registrerer sin profil og fyller ut nødvendig informasjon direkte fra sin mobil, og har til enhver tid råderett over egne persondata samtidig som driftsansvarlig for bygget blir informert. Når arbeidet er ferdigstilt, godkjenner driftsansvarlig oppdraget ved å kvittere ut jobben gjennom EntraSafety.

Digital plattform for bransjen
Løsningen er utviklet som en plattformtjeneste, som ved hjelp av enkelte lokale tilpasninger enkelt kan tas i bruk av andre eiendomsselskaper.

- Vi ønsker å dele løsningen vi har jobbet for å utvikle, slik at vi kan bidra til å løfte hele bygg- og anleggsbransjen, sier leder for driftsstøtte og servicetjenester, Odmund Fintland.

En fordel er at løsningen kan integreres i andre systemer uten at dette går på bekostning av personvernet, samtidig som den er enkel i bruk.

I løpet av det siste året har Entra også jobbet med å utvikle en egen statistikk-modul, som gir en god oversikt over innkommende skjemaer og for å kunne følge utviklingen i de forskjellige eiendomsteamene til enhver tid. I tillegg kan det være et nyttig verktøy i oppfølgingsmøter med leverandører.

- Med denne plattformen føler vi at vi har et godt system som løfter og ivaretar HMS videre, og forhindrer sosial dumping, avslutter Kjetil Hoff.

Kontakter

Kommunikasjonsrådgiver Espen Sare
Tlf.: 915 66 209, e-post: esa@entra.no.

Bilder

Alt på ett sted: EntraSafety ivaretar sikkerhet, personvern og HMS-krav i eiendommer og byggeprosjekter.
Alt på ett sted: EntraSafety ivaretar sikkerhet, personvern og HMS-krav i eiendommer og byggeprosjekter.
Last ned bilde

Om Entra ASA

Entra ASA
Biskop Gunnerus' gate 14A
0185 Oslo

21 60 51 00https://entra.no/

Entra er et av Norges ledende selskaper innen forvaltning og utvikling av næringseiendommer. Entra eier og drifter over 80 bygg, med et samlet areal på omlag 1,3 millioner kvadratmeter, i Oslo, Sandvika, Drammen og Bergen. Entra har en solid kundeportefølje med en høy andel offentlige leietagere. Selskapets forretningsstrategi er å være ledende på kundeopplevd kvalitet, levere lønnsom vekst og å være miljøledende i bransjen.

Følg pressemeldinger fra Entra ASA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Entra ASA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Entra ASA

Planforslaget for Lilletorget er innsendt - skal bidra til et tryggere og grønnere Vaterland.18.11.2024 10:30:05 CET | Pressemelding

(Oslo, 18. november 2024) Etter flere år med utvikling, medvirkning og innsiktsarbeid har Entra sendt inn sitt endelige planforslag for Lilletorget 1. Entra vil erstatte dagens bygning med et flerfunksjonelt bygg med 2000 arbeidsplasser, og hvor 6000 kvadratmeter er forbeholdt utadrettede tilbud for alle som bruker byen og bor i området. Planene innebærer et betydelig løft for Vaterlandsparken og koblingen til områdene rundt.

Ny teknologi skal kutte energi og utslipp i Entras eiendomsportefølje på 1,3 millioner kvadratmeter24.10.2024 08:58:34 CEST | Pressemelding

(Oslo/Stavanger, 24. oktober 2024) Entra investerer i ny teknologi og har inngått avtale med det norske energiteknologiselskapet Noova Energy Systems om energioppfølging og miljørapportering i hele eiendomsporteføljen. Løsningen gir bedre kontroll på energidata, kostnader og rapporter. Nå blir det enklere for leietakere å få oversikt over eget energiforbruk – og jobbe med egne måltall på bærekraft.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye