Utenomjordisk nyhet fra Coca-Cola
Norge er et av fem europeiske land hvor Coca-Cola nå gjør et friskt grep på sin velkjente signatursmak, gjennom lanseringen av en limited edition – Intergalactic.
I 1985 var Coca-Cola første brus i verdensrommet, da astronauter på Space Shuttle Challenger åpnet en «Coca-Cola Space Can» 12. juli. Og nå – snart førti år etter – lanserer Coca-Cola en utenomjordisk limited edition, under navnet Intergalactic. Norge er et av få land der denne nye smaken er tilgjengelig.
Det er turen i verdensrommet, og alt hva den symboliserte av uendelige muligheter, som har inspirert smaken av Coca-Cola Intergalactic; det har ført til et spennende grep på den velkjente signatursmaken. Fargen på den nye brusen har i tillegg et rødlig skjær, som symboliserer stjerner og verdensrommet.
Ikonisk merkevare i nytt univers
Intergalactic er første limited edition som lanseres ut fra Coke Creations – en ny, europeisk kreativ plattform for Coca-Cola. Plattformen tar utgangspunkt i den ikoniske merkevaren, og gir den nye utrykk gjennom ulike samarbeid; blant annet med nye design, en egen Intergalactic-dans og AR-aktiviteter som en Ava Max-konsert. Denne kan oppleves via QR-koder på de nye boksene. Utover våren vil det lanseres flere aktiviteter i Coke Creations-universet her i Norge.
– Vi er spente på mottakelsen til Coca-Cola Intergalactic. Den nye smaken – som baserer seg på den tradisjonsrike og populære Coca-Cola uten sukker-oppskriften – er en spennende og begrenset lansering på verdensbasis. Vi er glade for å introdusere den også her i Norge, som et av få land i Europa, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge.
Coca-Cola Intergalactic vil komme som 250 ml bokser. De vil fra første uken i mai være tilgjengelig i dagligvarebutikkene for en begrenset periode, i tillegg til utvalgte kiosker og kinoer.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom