Utenomjordisk nyhet fra Coca-Cola

Norge er et av fem europeiske land hvor Coca-Cola nå gjør et friskt grep på sin velkjente signatursmak, gjennom lanseringen av en limited edition – Intergalactic.
I 1985 var Coca-Cola første brus i verdensrommet, da astronauter på Space Shuttle Challenger åpnet en «Coca-Cola Space Can» 12. juli. Og nå – snart førti år etter – lanserer Coca-Cola en utenomjordisk limited edition, under navnet Intergalactic. Norge er et av få land der denne nye smaken er tilgjengelig.
Det er turen i verdensrommet, og alt hva den symboliserte av uendelige muligheter, som har inspirert smaken av Coca-Cola Intergalactic; det har ført til et spennende grep på den velkjente signatursmaken. Fargen på den nye brusen har i tillegg et rødlig skjær, som symboliserer stjerner og verdensrommet.
Ikonisk merkevare i nytt univers
Intergalactic er første limited edition som lanseres ut fra Coke Creations – en ny, europeisk kreativ plattform for Coca-Cola. Plattformen tar utgangspunkt i den ikoniske merkevaren, og gir den nye utrykk gjennom ulike samarbeid; blant annet med nye design, en egen Intergalactic-dans og AR-aktiviteter som en Ava Max-konsert. Denne kan oppleves via QR-koder på de nye boksene. Utover våren vil det lanseres flere aktiviteter i Coke Creations-universet her i Norge.
– Vi er spente på mottakelsen til Coca-Cola Intergalactic. Den nye smaken – som baserer seg på den tradisjonsrike og populære Coca-Cola uten sukker-oppskriften – er en spennende og begrenset lansering på verdensbasis. Vi er glade for å introdusere den også her i Norge, som et av få land i Europa, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge.
Coca-Cola Intergalactic vil komme som 250 ml bokser. De vil fra første uken i mai være tilgjengelig i dagligvarebutikkene for en begrenset periode, i tillegg til utvalgte kiosker og kinoer.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak15.9.2025 12:21:57 CEST | Pressemelding
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom