Uno-X Pro Cycling på lag med REMA 1000

Når norsk-danske Uno-X Pro Cycling Team skal til Tour de France, og ta del i en sykkelfest som følges av mange millioner mennesker verden over, er det med REMA 1000 på drakten.
Rasmus Tiller Uno-X Pro Cycling Team. Foto: Wordup Projects

Alle syklistene på herrelaget i Uno-X Pro Cycling Team, og halvparten av kvinnelaget, er fra Norge eller Danmark. REMA 1000 har over 1000 butikker i Norge og Danmark tilsammen. R er REMA 1000 sin egen serie med gode kvalitetsprodukter som selges til lav pris.

-Høy kvalitet i alle ledd er avgjørende for gode prestasjoner i Tour de France, ikke minst når det gjelder ernæring. Nå skal våre proffsyklister både vise frem REMA 1000 logoen og ha R-produktene fra REMA 1000 med seg på Touren, sier Jens Haugland, General Manager Uno-X Pro Cycling Team.

Både Uno-X Mobility og REMA 1000 er del av Reitan Retail. CEO Ole Robert Reitan forteller at sykkelsatsingen startet som lidenskap, men at den også er tydelig forankret i forretningsstrategi.

-Fordi sykkelsatsingen gir så stor eksponeringsverdi har Uno-X Mobility kuttet bort alle tradisjonelle markedsføringsbudsjetter. Touren er ett av verdens største idrettsarrangementer, og jeg tror det blir ekstra mange nordmenn og dansker som vil følge med i år, sier Reitan, som selv skal overvære flere av etappene i Spania og Frankrike i sommer.

-Når vi har en norsk-dansk sykkelsatsing er introduksjonen av R-logoen på drakten en fin måte å knytte sammen to av våre sterkeste merkevarer i disse landene. Jeg tror det dessuten bidrar til å bygge enda større intern stolthet. Jeg er i hvert fall veldig stolt over hva sykkellagene våre har fått til, sier han.

Produktene proffsyklistene skal bruke er de samme kvalitetsproduktene til lave priser som kunder kan kjøpe i REMA 1000 butikkene. R-serien inneholder også 95 nøkkelhullsmerkede produkter for de som ønsker å spise sunnere.

-I REMA 1000 er vi stolte av å bidra til prestasjonsmiljøet i Uno-X Pro Cycling Team med våre R-produkter. Lagets satsing på ernæring ligger på et imponerende høyt nivå, sier Ingvill Måkestad Bovim, klinisk ernæringsfysiolog i REMA 1000 Norge.

Uno-X Pro Cycling Team reiser til Tour de France med ambisjoner om å vinne en etappe. Laget skal nå bruke juni måned klokt og blant annet delta i noen ritt som Critérium Dauphiné og nasjonale mesterskap. Ingen endelig avgjørelse om hvilke ryttere som skal sykle Tour de France tas før nærmere Touren.

-Det fortsatt litt uvirkelig at vi skal til Tour de France, men om få uker er vi på startstreken. Det gir oss selvfølgelig ekstra inspirasjon at vi skal vise frem enda flere av Reitan Retail sine merkevarer på drakten når vi reiser til Frankrike og skaper entusiasme for sykkel, sier Jens Haugland, General Manager i Uno-X Pro Cycling Team.

Om Uno-X Pro Cycling Team

Uno-X Pro Cycling Team eies og drives av Uno-X Mobility. Det profesjonelle sykkellaget består av et WorldTeam kvinnelag, og et ProTeam herrelag. Begge lagene sykler Tour de France 2023.

Rasmus Tiller Uno-X Pro Cycling Team. Foto: Wordup Projects
Draktdesign forfra. Modell er Rasmus Tiller Uno-X Pro Cycling Team. Foto: Wordup Projects
Draktdesign bakside. Modell er Rasmus Tiller Uno-X Pro Cycling Team. Foto: Wordup Projects
Draktdesign fra siden. Modell er Rasmus Tiller Uno-X Pro Cycling Team. Foto: Wordup Projects

Uno-X Mobility er et av fire forretningsområder i Reitan Retail ved siden av REMA 1000 Norge, REMA 1000 Danmark og Reitan Convenience. Uno-X Mobility sin misjon er å utvikle og promotere løsninger for bærekraftig mobilitet. Fra over 800 utsalgssteder tilbyr selskapet lynlading, Svanemerket bilvask og drivstoff til kunder over hele Norge og Danmark. Uno-X Mobility har også en sterk lidenskap for sykling som en viktig løsning for mer bærekraftig mobilitet.