Uno-X blir automatnabo med 7-Eleven langs vei

Uno-X tilbyr billig lynlading, svanemerket bilvask og drivstoff, på over 200 selvbetjente lokasjoner over hele Norge. Snart blir Uno-X også nabo med 7-Eleven langs vei.
Uno-X Gulskogen, Drammen. Foto: Wordup Projects

Uno-X Mobility i Norge har stått bak drivstoffsalg fra YX og Uno-X lokasjoner i en årrekke. Fremover skal selskapet tilby enkle og effektive Uno-X automatkonsepter, dvs. billig lynlading, svanemerket bilvask og drivstoff.

- Valgene våre styres av vår ambisjon om å utvikle og promotere løsninger for bærekraftig mobilitet. Vi er en del av Reitan Retail og fremover skal vi åpne Uno-X lynladere ved REMA 1000, 7-Eleven og Uno-X. Samtidig fortsetter vi vår utrulling av Uno-X Svanemerket bilvask. Flytende drivstoff vil fortsatt være sentralt i mange år fremover fordi kundene har behov for å løse sitt transportbehov, sier Jens Haugland, leder for Uno-X Mobility sin virksomhet i Norge.

Det blir godt synlig når 7-Eleven langs vei får enkle og effektive Uno-X lynladere og selvbetjente drivstoffpumper som nabo. Aller først blir Uno-X å se ved siden av 7-Eleven Maritim på Skøyen i Oslo, i midten av mai.

- Reitan Retail og Reitan Convenience fortsetter sin utvikling for å være tilgjengelige for folk på farten. Vi er glade for at Uno-X sine enkle og effektive automatkonsepter blir nabo med våre butikker langs vei i Norge. Vi skal fortsette arbeidet med å skape den beste foodvenience & pauseplass langs vei, sier AnnaMaria Carnemark, landsjef i Reitan Convenience Norge.

YX beliggenheter som eies og drives av forhandlere fortsetter med YX på drivstoff i henhold til avtaler med selveiere og GIR Norge AS.

Uno-X Mobility har en stor og viktig gruppe bedriftskunder, og selvbetjente YX Truck blir snart til Uno-X Truck samtidig som kundene får nye Uno-X truck- og firmakort med samme kundereise og dekning som før.

- Det viktige samarbeidet med bedriftskunder på flytende drivstoff fortsetter som før. Fremover tror vi bedriftskundene vil etterspørre ulike teknologier, og elektrifisering er i en startfase. Vårt søsterselskap i Danmark åpnet nylig sin første lokasjon som tilbyr lynlading for tungtransport. Det lar vi oss inspirere av, avslutter Jens Haugland.

Uno-X Gulskogen, Drammen. Foto: Wordup Projects

Uno-X Mobility er forretningsområde i Reitan Retail ved siden av REMA 1000 Norge, REMA 1000 Danmark og Reitan Convenience. Selskapet har virksomhet i Norge og Danmark med en misjon om å utvikle og promotere løsninger for bærekraftig mobilitet. Selskapet driver litt over 800 utsalgssteder og tilbyr lynlading, svanemerket bilvask og drivstoff. Uno-X Mobility eier og driver også Uno-X Pro Cycling Team, og har en lidenskap for mer sykling som viktig for bærekraftig mobilitet.

Om Reitan Convenience Norge

Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum. Reitan Convenience Norge omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine. Totalt over 400 butikker fra Hammerfest i Nord til Kristiansand i sør, som drives lokalt av selvstendige Kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.