Tyr slipper "Drinks"

Med «21» og «Chanel (feat. Oscar Blesson)» har Tyr markert seg på den norske hiphopscenen, og 21-åringen har hittil i år generert over en million streams, vært listet på P3, hatt cover og førsteplass på New Music Friday og en topp 50 plassering. Fredag 30.september slipper han sin nye låt «Drinks», og i oktober kommer hans første mixtape.

Tyr Markus Røe er dog ingen fersking i musikkverden, og debuterte på den norske musikkscenen allerede som 15-åring, da han som Wonder The Boy blant annet spilte på by:Larm festivalen.

Nå er rapperen reinkarnert under navnet Tyr (hans ekte navn), og har byttet språk fra engelsk til norsk. Med sin særegne stemme, unike flow og uanstrengte men tydelige rim høres det lett ut når han i ekte Arif-stil balanserer det norske med det engelske, og flyter mellom tunge bars og fine melodilinjer på en måte som faller helt naturlig.

«Om «21» er vorspielet og «Chanel» er festen, er «Drinks» nachspielet.»- forteller Tyr.

Tyr var i år tilbake på by:Larm scenen, 7 år siden sist, der han trollbandt publikum og leverte til 5 av 6 stjerner i følge Gaffa, som i sin anmeldelse skriver: «Når rapperen entrer scenen forstås det fort at dette er påhjemmebane. Det er Tyr som kommer til å styre konserten, ikke publikum. Han er diktator, vi er massene.»

«Drinks» er ute fredag 30.september.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.