Tverrfaglig arbeid mot bedre kvinnehelse

Over 150 terapeuter deltok i helgen på Kvinnehelsekonferansen der temaet var "Den gravide kvinnen" på Thon Hotel Oslofjord, Sandvika.

Konferansen startet med at osteopat Christian Fossum snakket om: «Bekkensmerter hos kvinner: Hvilken rolle kan Sacroiliacalleddet og leddnære strukturer spille?».

Det var et høyt faglig nivå, med et bredt utvalg av foredragsholdere som leger, fysioterapeueter, jordmødre mfl. I tillegg ble det mange gode diskusjoner og deling av erfaringer fra terapeuter innenfor de forskjellige faggruppene.

Leder for Norsk Osteopatforbund, Tomas Collin, var godt fornøyd med det faglige innholdet.

– Det er viktig med tverrfaglige perspektiver omkring kvinnehelse. Godt samarbeid mellom våre profesjoner vil komme pasienten til nytte, sier Collin.