Turab slipper "Snakk om å lyve"

Definisjonen på å lyve er å fortelle et usannferdig utsagn. Men finnes det gråsoner? Turab utforsker grensene i hans nye, energirike singel «Snakk om å lyve». Ute på alle plattformer fredag 4. juni.

Denne låten er noe av det feteste Turab har laget ifølge han selv. Han har teamet opp med produsenten TRXD, likt som det forrige slippet til Turab «La meg gå». Låten handler om noe vi alle kan finne på å gjøre for å beskytte både oss selv og våre elskede. Lyve. Hvorfor gjør vi det?

«Kanskje de er redde for sannheten? Vær ærlig mot deg selv og med meg og sett pris på meg så gjør jeg det samme. Gjensidig respekt, bra greier. Å lyve, ikke så bra. Ikke la noen sluke energien din ved å være uærlige med deg. Man kan være ekstra skånsom om man har opplevd noe vondt tidligere, og da er det bedre å være forsiktig enn å måtte rette opp feilene sine. Kanskje det da er enklere å lyve - både til seg selv og andre» - Turab.

«Snakk om å lyve» er tilgjengelig på alle plattformer fredag 4. juni.

For noen korte uker siden så vi Turab på TV skjermen da han gjestet NRK satsingen Festen etter fasten sammen med Ane Brun og Oslo Kringkastingsorkester under en helt spesiell fremføring av låten «Nesten hjemme». En låt som fikk terningkast 5 og ble «Ukens låt» hos P3 da den kom ut november i fjor. Det tidligere slippet «Fortjener Ikke» har også imponert nasjonalt med snart 800.000 streams, P3 listing og fremføring under P3 Live.

Foto: Peter Bruteig