Turab oppmuntrer oss til å la ting gå

Vi har alle en gang følt at vi går i sirkler med noen. Det er godt, det er vondt og det går rundt og rundt. I Turab sin nye låt «La meg gå» oppmuntrer han oss til å gi slipp på det vanskelige. Den handler om å kunne la minnene man har med en person – og selve personen – som ikke nødvendigvis var så bra for deg gå. Alt dette pakket inn i en digg produksjon med ProllyNah og Omar Noir.

«Noen ting er ikke verdt å krangle over, snakke om, uttrykke seg om, fordi man føler motparten eller de som hører på faktisk aldri kommer til å skjønne. Det er så mange ganger jeg unnlater å ta opp noe eller skjuler noe for ulike folk og mine foreldre, fordi de rett og slett bare ikke kan forstå seg på det - tror jeg!» - Turab.

Det er tydelig at det er en gjeng som ikke er redd for å snakke om følelser bak denne låten, noe ProllyNah med glede bekrefter. «Det var chill å jobbe sammen, ingen av oss som trodde det var en sånn type låt vi skulle ende opp med. Men ingen av oss er redde for å snakke om følelser», forteller han med et smil om munn. Sangen er et naturlig fengende resultat av studio-heng med Turab, ProllyNah, Omar, Ozzi og Truls (tidl. TRXD).

«Refrenget var uten tvil det som satt først. Jeg hadde ingen idé eller visjon, jeg ble invitert i studio til en annen session og vi satt egentlig bare og snakket og lo hele gjengen og så satt jeg ved pianoet og hadde en akkord bare og jeg spurte Truls om han kunne bygge på den på gitaren», forteller Turab.

Følelser er som bølger og det oppsummeres godt i verset til Omar Noir hvor han avslutter det hele med «Jeg var tsunami. Du ble tsunami». Omar Noir forteller videre at «Tsunami’er skjer jo etter jordskjelv o.l i havet, noe vi ikke kan se på land før bølgene faktisk bygger seg opp og slår ned på oss. Så det gjenspeiler rett og slett at man kanskje burde la det gå før man blir overrasket av en tsunami full av følelser som kan etterlate varige mén».

«La meg gå» er tilgjengelig på alle plattformer fredag 23. april.

I fjor høst slapp Turab låten «Nesten Hjemme» sammen med Ane Brun som landet både Ukens Låt på P3 og terningkast 5 fra VG. Det tidligere slippet «Fortjener Ikke» har også imponert nasjonalt med snart 800.000 streams, P3 listing og fremføring under P3 Live.