Turab er halvveis nedi graven

.. Men om noen timer er han kanskje oppe igjen? Fredag 8. januar slipper Turab den befriende singelen «Halvveis nedi graven» med nykommeren Ha$9.

Det tok kort tid i studio før Turab, TRXD og Casper aka Ozzi fant den riktige stemningen og en klar visjon på hvordan låten skulle bli. Med et ønske om å skape tidløs og personlig musikk er det som om «Halvveis Nedi Graven» treffer midt på målskiva. På spørsmålet om hvorfor Ha$9 ble involvert var det klokkeklart at det er hans interessante og undervurderte sound som har gjort Turab ivrig på et samarbeid.

«Lever du livet ditt i konstant frykt om at døden en dag skal ta deg så går du glipp av alt som er på andre siden av denne frykten - selve livet. Lev og anerkjenn at du og dine en dag skal forsvinne. Overkommer du det, tror jeg det er en stor verden der ute som venter på deg» - Turab.

Hasnain aka Ha$9 kommer fra Høybråten i Oslo og har mye på hjertet. Han slapp sin debut låt «ER D SHIT» i sommer med en intensjon om å hjelpe folk gjennom musikken slik han selv føler seg reddet av den.

«Frykt ikke døden. For når du finnes, så finnes ikke den, og når den finnes, så finnes ikke du.» - Epikur

I den tilhørende musikkvideoen serverer ungguttene en nervepirrende korthistorie hvor de portretterer en flukt fra døden, der spørsmålet er hvem som flykter fra hvem til slutt. Med en god blanding av galgenhumor og mani koker det hele ned til å heller omfavne det uunngåelige, enn å leve i frykt.

«Halvveis Nedi Graven» er tilgjengelig på alle plattformer fredag 8. januar.

Tidligere i høst slapp Turab låten «Nesten Hjemme» sammen med Ane Brun som landet både Ukens Låt på P3 og terningkast 5 fra VG. Det tidligere slippet «Fortjener Ikke» har også imponert på langs og kryss av landet vårt med en halv million streams og P3 listing. Du finner også Turab på vinterprogrammet til Den Kulturelle Skolesekken i vinter.