Trine Rasmussen ny redaktør i Norsk Ukeblad

Hver uke når Norsk Ukeblad rundt 300 000 lesere. Nå har ukebladet fått ny redaktør.
Redaktør Trine Rasmussen i Norsk Ukeblad. Fotograf Esten Borgos

Trine Rasmussen kom til Egmont Publishing i 2011. Hun har tidligere jobbet som journalist i både Se og Hør og Nettavisen. I Egmont har Trine vært innom flere redaksjoner. De siste 1 ½ årene har hun vært redaksjonssjef i Familien.

- Vi er veldig glad for å få Trine Rasmussen inn i redaktørstolen i Norsk Ukeblad. Hun har en veldig spennende bakgrunn, med solid erfaring fra både print- og digitalproduksjon. Det gjør at hun har gode forutsetninger for å lykkes med den oppgaven hun har foran seg, å bringe Norsk Ukeblad inn i en ny tid. Samtidig kjenner Trine målgruppen til Norsk Ukeblad godt, og det er en klar fordel når vi nå skal friske opp Norsk Ukeblad på flere flater, sier Elin Reitan målgruppesjef i Egmont.

Norsk Ukeblad ble opprettet i 1933, og var Norges største ukeblad fram til 1970-tallet. Hver uke når Norsk Ukeblad rundt 300 000 lesere gjennom papirutgaven og digitale kanaler. Leserne sier at Norsk Ukeblad har det beste stoffet på mat, reportasjer om vanlige mennesker og historier fra virkeligheten.

- Norsk Ukeblad er en sterk merkevare, som jeg har fulgt tett siden jeg begynte å jobbe i Egmont i 2011. At jeg nå har overtatt redaktøransvaret er derfor veldig stas, og jeg er både glad og takknemlig for at jeg har fått denne muligheten. Jeg gleder meg veldig til å, sammen med hele teamet i Norsk Ukeblad, stake ut Norsk Ukeblads vei inn i femtiden.

Magasinbransjen er inne i en spennende tid i magasinbransjen, og spesielt mye gleder jeg meg til å ta Norsk Ukeblad enda dypere inn i den digitale fremtiden, sier Trine Rasmussen.

Trine startet i den nye redaktørrollen i august.

For mer informasjon:
Elisabeth Lund-Andersen, Mob +47 932 45 255