Business Wire

Trigo henter inn 60 mill. dollar for å skalere opp sin friksjonsfrie betalingsløsning til dagligvarehandelen

Del

Trigo, en av verdens ledende leverandører av friksjonsfri betalingsteknologi, har nå, ved hjelp av 83North, hentet inn 60 millioner dollar i B-finansiering. Denne siste runden betyr at Trigo nå til sammen har hentet inn 94 millioner dollar. Det nye finansieringsbidraget kommer til å bli brukt til å styrke selskapets evne til å komme den økende etterspørselen i møte, til å stimulere videreutvikling og innovasjon og til å vinne markedsandeler globalt. Flere av de tidligere investorene ble også med i denne runden, inkluder Vertex Ventures Israel, Hetz Ventures, Red Dot Capital Partners, Tesco og Morrag Investments.

Trigo bruker kamerateknologi som er basert på kunstig intelligens, i kombinasjon med kommersielt tilgjengelig maskinvare til å oppgradere eksisterende butikker. Selskapet bruker sine egne algoritmer i takmonterte kamera, som automatisk lærer og laster opp informasjon om kundenes bevegelser og produktvalg. Dette gjør at kundene kan gå rett inn i butikken, plukke produktene de ønsker, og forlate butikken uten å stoppe i kassen. Betaling og kvittering håndteres digitalt.

Gjennom hele 2020 har selskapet opplevd stor vekst og økende etterspørsel etter teknologien. De samarbeider nå med ledende forhandlere på det europeiske fastlandet om å åpne nye butikker i 2021. Ifølge Juniper Research kommer smarte betalingsløsninger til å stå for nesten 400 milliarder dollar innen fem år. Den samme rapporten spår også at forhandlerne kommer til å investere 23 milliarder dollar i kunstig intelligens innen 2025 – sammenlignet med 5 milliarder i 2020.

«Teknologien vår gjør at kjøpmennene nå kan oppnå samme effektivitet og kunnskap som ved digital handel også i den fysiske verden og samtidig tilby kundene en smidig handleopplevelse. I siste instans bidrar løsningen vår til å redusere fysisk kontakt og unngår hele problematikken med køståing. Dette sikrer en trygg, sikker og strømlinjeformet handleopplevelse som både forhandlere og kunder tjener på», sier med-grunnlegger og administrerende direktør i Trigo Michael Gabay.

Tesco PLC, en av verdens største dagligvarekjeder, som har butikker i hele Storbritannia, Irland og Sentral-Europa, har allerede tatt teknologien til Trigo i bruk. I samarbeid med Trigo har Tesco jobbet med et prøveprosjekt i en Tesco Express-butikk nær hovedkontoret 20 miles (32 km) nord for London. Chief Technology Officer hos Tesco Guus Dekkers sier: «Vi er svært glade for å kunne samarbeide med Trigo mens virksomheten deres er i slik vekst. Sammen har vi hatt stort hell med å teste ut den friksjonsløse betalingsløsningen i butikken vår i Welwyn Garden City, og vi er begeistret for teknologien og mulighetene den gir.»

Løsningen til Trigo er bygd opp slik at personvernhensyn er den integrert del av selve arkitekturen: Det blir ikke samlet inn eller analysert biometriske data eller data til ansiktsgjenkjenning. Basert på anonymiserte bevegelser og informasjon om produktvalg inne i butikkene og på tvers av butikkene i kjeden kan Trigo, ved hjelp av 3D-teknologien som kalles RetailOS, tilby forhandlerne en rekke tilleggsløsninger, inkludert prediktiv lagerstyring, prisoptimalisering, sikkerhetsløsninger og svindelbeskyttelse, målrettet produktplassering og markedsføring i form av arrangement som kundene blir invitert til å delta på. Dette gir et kunnskapsgrunnlag som gjør det mulig finne treffsikre tiltak for stimulere til bedre effektivitet.

Yoram Snir, partner hos 83North, et globalt kapitalforvaltningsselskap med interesse for og erfaring innen butikkteknologibransjen, inkludert Hybris, Mirakl og Exotec, sier: «Løsningen til Trigo gir butikkene et konkurransemessig fortrinn som både er rimelig og skalerbart – uten at det medfører noe behov for større endringer i butikkenes fysiske utforming. Selv om Amazon nok er først ute av startblokken og dermed kan bruke sin stilling i markedet til å tjene penger på nye forventninger hos forbrukerne, er jeg ikke overrasket over at Europas største dagligvarekjeder, når de nå prøver å posisjonere seg som ledende innen friksjonsfrie betalingsløsninger, tyr til Trigos eksepsjonelle kompetanse.»

Dropbox-lenke til Trigos presseinformasjon med bilder av grunnleggerne, Trigos hovedkontor og logo.

Den originale kildeteksten for denne meldingen er den offisielle og autoriserte versjonen. Oversettelser leveres bare som et hjelpemiddel og må kontrolleres mot kildeteksten som er den eneste versjonen av teksten som er juridisk bindende.

Contact information

Oriane (Schwartzman) Morley: oriane@narrativacommunications.com og +972 54-261-4671

Om Business Wire

Business Wire
Business Wire
24 Martin Lane
EC4R 0DR London

+44 20 7626 1982http://www.businesswire.co.uk

(c) 2018 Business Wire, Inc., All rights reserved.

Business Wire, a Berkshire Hathaway company, is the global leader in multiplatform press release distribution.

Følg saker fra Business Wire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Business Wire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Business Wire

Data Gumbo Provides Real-Time OPEX Visibility; Supports Continuous Financial Management Across European Energy Sector27.1.2021 07:00:00 CETPress release

Data Gumbo, provider of GumboNet™ — the massively interconnected industrial smart contract network secured and powered by blockchain — today announced that it enables real-time operational expenses (OPEX) visibility for energy operators and service providers across Europe. By using field operating data to digitally confirm that commercial terms of existing contracts have been satisfied, smart contracts trigger automated payments between commercial counterparties to deliver real-time visibility into contract spend. “Energy operators and service providers are in need of information that can assist them in making difficult economic choices,” said Ove Sandve, Norway Country Manager at Data Gumbo. “GumboNet’s real-time OPEX capabilities unlock sustained digital visibility into financial health and management that can set up a company to tie field measurements to payments driving transactional certainty, improving cash flow, increasing value, and ultimately, attracting better investors.” Man

TransferWise and Visa Announce Global Partnership Following Successful Collaboration on Cloud Technology27.1.2021 06:01:00 CETPress release

Visa (NYSE: V) and TransferWise today announced a global partnership and the first use of Visa Cloud Connect, a new way for fintechs and partners to securely connect Visa’s global processing network, VisaNet, through the cloud. Visa Cloud Connect underpins a new global agreement between Visa and TransferWise that will enable the expansion of TransferWise’s multi-currency debit cards in Asia Pacific, Europe, Latin America and the Caribbean, the Middle East, U.K. and U.S. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20210126006164/en/ The TransferWise multi-currency account allows consumers and businesses to hold and convert 55 currencies at the real exchange rate. The multi-currency debit card lets customers spend and withdraw directly from any of the currency balances. Expanding the offering into new markets would have previously required significant investment in local data centers, telecommunications infrastructure and spe

UserTesting Launches New Test Types and Interactive Visualization Capabilities to Bring Greater Customer Insight and Intuition to Businesses27.1.2021 03:00:00 CETPress release

Collecting fast customer feedback has become mission-critical when competing in what is a very new and different business world. The ability to empathize with customers and understand how their buying behaviors have changed has never been more important than it is today. UserTesting, a leading provider of on-demand human insight, today announced several new capabilities designed to help companies meet the ever-evolving needs of their customers, with more test types that can give a greater understanding of how they organize and prioritize information, and interpret experiences. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20210126005448/en/ UserTesting January Product Release 2021 (Graphic: Business Wire) The January 2021 Product Release includes new test types for both web and mobile experiences, plus interactive visualization capabilities in the form of click maps, designed to reduce the amount of time it takes to review an

KPMG unveils Our Impact Plan ; shares progress against newly created Stakeholder Capitalism Metrics27.1.2021 01:01:00 CETPress release

KPMG today published its first global environmental, social and governance (ESG) plan. Our Impact Plan brings together new and existing ESG commitments under one umbrella, focusing on four important categories: Planet, People, Prosperity and Governance. The plan also catalogues current data across the global organization and reports against metrics outlined in a report created by the World Economic Forum (WEF) and drafted in consultation with its International Business Council (IBC), titled Measuring Stakeholder Capitalism, which KPMG had a key role in shaping. KPMG will continue to strengthen its commitments outlined in the plan and improve reporting on its progress in the months and years to come. KPMG Global Chairman and CEO, Bill Thomas said, “By harnessing our convening power, digital capabilities and expertise, KPMG has an opportunity and responsibility to help shape and lead on some of the critical issues the world faces—doing so is core to our purpose to Inspire Confidence and

PerkinElmer Launches Industry-First GPCR TR-FRET Binding Assay and Beta-Arrestin Kits to Help Advance Therapeutics Discovery26.1.2021 21:25:00 CETPress release

PerkinElmer, a global leader committed to innovating for a healthier world, today announced the addition of new assay kits to help further GPCR (G Protein-Coupled Receptor) therapeutic discovery. The new PerkinElmer offerings extend the company’s leading GPCR analysis portfolio, which includes innovative assays, plate readers, automation technologies and software solutions combined with siRNA, shRNA, CRISPR, and cDNA/ORFlibraries to help scientists more easily and accurately characterize receptors, screen compounds and streamline workflows. The new assays, which enable researchers to use the preferred cell models of their choice, include the HTRF GTP Gi binding kit, the industry’s first TR-FRET based assay for GTP binding; the B-arr2 recruitment kit; and HTRF total kits for B-Arrestin 1, B-Arrestin 2 and AP2. These assays will help scientists continue to better understand the important role GPCRs play in disease by studying the interaction, expression and potential modulation of intrac

H2O.ai Launches H2O AI Hybrid Cloud26.1.2021 17:19:00 CETPress release

H2O.ai announces H2O AI Hybrid Cloud, an end-to-end AI platform that enables organizations to build rapidly, share, and use AI models and applications. An innovative new platform, H2O AI Hybrid Cloud, empowers anyone to innovate and use AI to make better forecasts, streamline operations, reduce risk, and personalize customer experiences. It contains capabilities and automation across the entire data science lifecycle, including connecting to and preparing data, building and explaining models, deploying and operating models, and building and sharing AI applications. “AI is central to AT&T’s mission to deliver wireless, broadband, and software-based video to our customers. We’ve deployed hundreds of AI models to support those products and services, such as to protect our customers by scoring transactions in real-time for the likelihood of fraud. Collaborating with H2O around their open source tools including H2O Wave and H2O AI Hybrid Cloud will let us expand those capabilities across AT

ISACA Releases New Report on Privacy Trends, Obstacles and Predictions Ahead of Data Privacy Day26.1.2021 17:16:00 CETPress release

As Data Privacy Day approaches this week, ISACA has released a new survey report, Privacy in Practice 2021: Data Privacy Trends, Forecasts and Challenges, exploring past and future trends in privacy by design, privacy obstacles and privacy workforce. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20210126005846/en/ The current privacy landscape is rife with low investment, lack of high-level prioritization and lack of skilled privacy professionals that leave organizations open to penalties and loss of reputation. ISACA, a global professional association and learning organization, surveyed more than 1,800 IT audit, risk, security and privacy professionals on privacy workforce trends and skills gaps, privacy programs, and the regulations and frameworks that guide privacy programs. (Graphic: Business Wire) Privacy by Design Enterprises that report they always use privacy by design are more likely to be driven by a combination of