UNICEF NorgeUNICEF NorgeUNICEF NorgeUNICEF NorgeUNICEF Norge

Trade For Aid – NHH-Studenter lanserer en aksjeliga hvor du kan spille med og mot morgendagens ledere - for en god sak!

Inntektene fra billettsalget i Trade for Aid vil gå til UNICEFs utdanningsprosjekt i Malawi som NHH har jobbet med siden 2007

- I økonomistudiene lærer vi om hvordan finansiering av bedrifter kan bidra til en bedre fremtid. Gjennom aksjehandel kan vi dermed peke ut og støtte de bedriftene som er mest lønnsomme, men som også har en bærekraftig miljøprofil, sier leder i NHH AID, Trym Sandvik.

Trade For Aid er åpen for alle som har interesse i fond og aksjer, og aksjekonkurransen foregår på Dagens Næringslivs tekniske plattform Fantasyfond. Tanken bak Trade For Aid er at det skal gi deltakerne en mulighet til å lære om børs og aksjer uten å risikere egne penger. Deltakerne får fiktive penger som investeres i en form for aksjespill på børsen, deltakerne spiller at de er investorer og konkurrerer mot andre om å få høyest mulig avkastning på aksjene. Vinnerne av aksjekonkurransen får møte kjente profiler i finansbransjen og næringsliv. Inntektene fra billettsalget vil gå til UNICEFs utdanningsprosjekt i Malawi som NHH har jobbet med siden 2007.

- De siste ukene etter at vi avsluttet en digital aksjonsuke har vi jobbet på spreng med dette spennende og nye prosjektet. Det er inspirerende å jobbe med nye samarbeidsformer og å kombinere konkurranse og nyttig lærdom om investeringer i vårt samarbeid med UNICEF. Vi har fått stor frihet til å jobbe fram egne ideer og er stolte over å kunne tilby folk med interesse for investering og sparing et produkt som Trade For Aid. Sist men ikke minst har det vært ekstra givende å arbeide sammen med en fantastisk gruppe mennesker som har jobbet utrettelig de siste ukene. All honnør til dem, sier prosjektleder i NHH AID, Jamie Andrè Løvaas.

For å delta i Trade For Aid må man kjøpe billetter hos Ticketmaster. Studenter må betale 99 kroner for å delta mens andre må ut med 199 kroner. NHH-Studentene har utviklet Trade For AID, og har også fått med seg Dagens Næringsliv som kampanjepartner.

- UNICEF Norge er stolte over initiativet til signaturpartneren NHHAID. UNICEF er avhengig av et næringsliv som jobber sammen med oss med løsninger som bidrar til beste for vår felles fremtid. En bærekraftig fremtid som også må gjelde for de som er mest sårbare og trenger det mest. UNICEF samarbeider med norske selskaper som tenker helhetlig og langs flere akser (People, Planet, Profit). I dette initiativet så fremmes grønne investeringer samtidig som det bidrar med midler for å gi barn håp og muligheter i land som opplever krise, sier direktør for næringsliv i UNICEF Norge, Kari Merete von Krogh.

Kontaktinformasjon:
- Prosjektleder for TradeForAid:
Jamie André Løvaas
mail: s203342@nhhs.no mob: 452 04 182
- Leder av NHHAID, Trym Sandvik:
mail: leder@nhhaid.no mob: 902 75 545

UNICEF
Kari Merete von Krogh, direktør for næringsliv
mail: kari.merete.von.krogh@unicef.no mob: 930 32 349

- I økonomistudiene lærer vi om hvordan finansiering av bedrifter kan bidra til en bedre fremtid. Gjennom aksjehandel kan vi dermed peke ut og støtte de bedriftene som er mest lønnsomme, men som også har en bærekraftig miljøprofil, sier leder i NHH AID, Trym Sandvik (til høyre). Til venstre Prosjektleder for TradeForAid, Jamie André Løvaas