Toril Marie Ås blir ny CFO i GK Gruppen

Toril Marie Ås (50) blir ny konserndirektør Finans & IT (CFO) i GK Gruppen, med totalansvaret for GK Gruppens økonomi- og finansstyring i Skandinavia. Hun tiltrer stillingen 8. juni 2020.

Toril Marie Ås er ny konserndirektør finans & IT i GK Gruppen. (Foto: GK)

Ås er utdannet siviløkonom fra Handelshøgskolen i Bodø og har i tillegg en Master of Science in Management fra London Business School. Hun har lang og variert erfaring fra ulike lederstillinger innen økonomi- og finansområdet og går til GK fra stillingen som CFO i Navamedic ASA. Hun har i tillegg blant annet vært CFO for Telenors media- og innholdsdivisjon, Telenor Media Invest, samt direktør for forretningsområdet «Corporate Functions and Group Activities» i Telenor.

– Torils brede erfaring fra børsnoterte selskaper og spisskompetanse innen finans og forretningsutvikling vil bidra til å løfte oss som selskap. Toril er en kunnskapsrik, modig og ambisiøs leder med solid internasjonal erfaring, sier konsernsjef Kim Robert Lisø i GK Gruppen.

Toril Marie Ås får strategisk og operativt ansvar for GK Gruppens økonomi- og finansstyring på tvers av land og vil i tett samarbeid med konsernsjefen, landssjefer og øvrige stabsfunksjoner være en viktig rådgiver og støttespiller for å realisere GK Gruppens nye konsernstrategi.

– GK Gruppen er en høykompetent bedrift med fremtidsrettede og gode klimatekniske løsninger som vil være viktige og riktige for samfunnet i lang tid fremover. Sammen med dyktige kollegaer ser jeg frem til å skape en profesjonell skandinavisk finansfunksjon og jeg gleder meg stort til å være en del av laget i et spennende konsern som både vil utvikle seg og ta ansvarlige valg fremover, sier Toril Ås.

Ås vil inngå i GK Gruppens konsernledelse og rapportere til konsernsjef. Hun tiltrer stillingen 8. juni 2020 og får kontorsted ved hovedkontoret på Ryen i Oslo.

Toril Marie Ås er ny konserndirektør finans & IT i GK Gruppen. (Foto: GK)

GK Gruppen er Skandinavias ledende leverandør av teknikk i bygg med en omsetning på over 6 milliarder kroner. Med rundt 3500 ansatte og 84 kontorer i Norge, Sverige og Danmark leverer vi smarte og bærekraftige løsninger innen ventilasjon, kulde, byggautomasjon, elektro, rør og sikkerhet. Vår misjon er å bygge bærekraftige samfunn for generasjoner.