Tore og Haralds podkast med ny sesong

Etter en vårsesong med diskusjoner om alt fra monogami til fedme er Tore Sagen og Harald Eia klare til å fortsette å utvide sine perspektiver på aktuell tematikk. Sesong to av Tore og Haralds podkast har premiere hos PodMe fredag 2. september.

Etikk eller nye perspektiver?

Podkasten er de to humoristenes første samarbeidsprosjekt og målet med første sesong var å diskutere aktuelle og gjerne omstridte saker på bakgrunn av etikk og nye perspektiver. Nå avslører duoen at det har vært interne uenigheter om hvilken retning podcasten skulle ta.

- Harald har fra dag én vært mest opptatt av å diskutere etikk, mens jeg har ønsket å balansere diskusjonene med nye perspektiver. Men Harald fortsatte i å dra podkasten i retning av etikk gjennom hele sesongen. Det som er bra med nye perspektiver er at de nettopp er nye, mens etikk bare er etikk, forteller Sagen.

Harald Eia mener problemet er omvendt; at Tore vil ha minst mulig etikk i programmet.

- Jeg skjønner at Tore er opptatt av nye perspektiver. Jeg er også det. Jeg elsker nye perspektiver. Men etter opptak, vil Tore ofte klippe ut alt det vi sier om etikk og bare klippe fra et nytt perspektiv til et annet. Jeg synes det blir feil. Det er dessuten uetisk, forteller Eia.

Likevel håper de at denne faglige uenigheten har hatt en positiv effekt på podkasten.

- Vi er nok på mange måter podkastverdenens svar på Chirag og Magdi. Vi krangler og slåss, men skaper magi, legger Eia til.

En veldig god start

Enten det skyldes uneigheter rundt podkastens retning eller noe annet så har Tore og Haralds podkast blitt et friskt og verdifullt tilskudd til PodMes podkastkatalog.

- Vi er veldig fornøyde med hvordan Tore og Haralds podkast har tatt form, og det ser det ut til at lytterne holder med oss i. Vi har fått mange gode tilbakemeldinger og podkasten har på kort tid blitt blant våre mest populære. Vi gleder oss stort til at de kommer i gang igjen, forteller daglig leder i PodMe Norge, Kristin Ward Heimdal.

Schibsted is a family of digital brands with a strong Nordic position, and about 6,000 employees. Millions of people enjoy interacting with our companies every day through our online marketplaces such as FINN, DBA, Blocket and Oikotie; our media houses including Aftenposten, VG, Svenska Dagbladet and Aftonbladet; and digital services like Lendo. We also help new promising businesses grow. Our joint mission of empowering people in their daily lives is rooted in the values of our media heritage and a legacy of bold change. At our best, we are a fearless force for change in a society built on trust and transparency.

Schibsted is listed on Oslo Børs and has a sizable investment in Adevinta, a company that was spun off and publicly listed as a separate company in 2019.