Tord Bergesen til Coca-Cola European Partners
-Tord kommer til å spille en viktig rolle i vår videre dialog med myndigheter, offentlige institusjoner og andre samfunnsaktører. Som en av de største produsentene av alkoholfri drikke i Norge, er vi en viktig bidragsyter når myndigheter og næringsliv sammen skal finne løsninger på en rekke utfordringer i det norske samfunnet, det være seg innen helse, klima, sirkulær økonomi, eller mangfold og inkludering, sier Per Hynne, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola European Partners Norge.
Coca-Cola har gjennom sin handlingsplan for bærekraft, This is Forward, definert meget ambisiøse mål på områder som resirkulering, sukkerreduksjon, mangfold, vannforbruk og klimaavtrykk, og ønsker sammen med myndigheter, kunder, samarbeidspartnere og bransjeaktører å være en pådriver for å skape et mer bærekraftig samfunn.
- Jeg ser frem til å kunne jobbe innenfor et stort spekter av samfunnsutfordringer. Som en av verdens ledende merkevarer har Coca-Cola gått foran og vist vilje til å sette høye ambisjoner og forpliktelser. Å jobbe for å utvikle og implementere strategi, både her hjemme og sammen med europeiske kolleger ser jeg på som en spennende utfordring. Samtidig står vi overfor særnasjonale næringspolitiske utfordringer og fremover blir det viktig å få på plass forutsigbare rammebetingelser for norsk drikkevareindustri. Jeg ser frem til å finne løsninger i dialog med myndighetene og de mange organisasjonene og selskapene som jobber med de samme utfordringene, sier Tord Bergesen.
Tord har en mastergrad i statsvitenskap fra Universitet i Oslo, og har også studert ved Universitetet i Bergen og American University i Washington DC.
Nøkkelord
Kontakter
Per HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@cokecce.comBilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom