To lærerike dager på muskel- og skjelettkonferanse

Norsk Osteopatforbund deltok denne uken på den nasjonale forskningskonferansen om muskelskjeletthelse, arrangert av Nasjonalt forskningsnettverk for muskelskjeletthelse (MUSS) og Rådet for muskelskjeletthelse (RMH).

Det var mange spennende foredrag og oppdatert forskning presentert av nasjonale og internasjonale foredragsholdere. Det var egne sesjoner med frie foredrag og posterpresentasjoner.

Den nasjonale forskningskonferansen om muskelskjeletthelse er en tverrfaglig konferanse som dekker forskning innen skader, sykdommer og plager relatert til muskel og skjelett. Dette er et viktig møtepunkt for forskere, helsepersonell, brukere, klinikere og andre som er interessert i muskelskjeletthelse.

Skjer mye spennende innen muskel- og skjeletthelse

Leder for Norsk Osteopatforbund, Tomas Collin, er godt fornøyd med helgen.

– Det skjer mye spennende innenfor muskel- og skjeletthelse, og et tverrfaglig samarbeid mellom de ulike helseprofesjonene vil være nyttig for pasientene våre, sier Tomas.