TIX slipper musikkvideo til "Karantene" med hjelp av det norske folket

Da TIX slapp «Karantene» tok norske folk med seg låten inn i sin nye hverdag. Alle fra barn til bestemødre kunne kjenne seg igjen i låtens budskap, og det tok ikke lang tid før TIX opplevde at flere lagde videosnutter av seg selv og familien i Karantene.

TIX oppfordret alle til å sende inn disse videosnuttene hvor de danser, synger, leker eller gjør andre «karantene-ting» med låten i bakgrunn, og resultatet er en musikkvideo basert på et utvalg av de innsendte bidragene. Alle fikk dessverre ikke plass, da det var et enormt engasjement.

Videoen har premiere på TIX sin Youtubekanal i dag kl. 17.00.

Bak navnet TIX finner du 26 år gamle Andreas Haukeland fra Bærum. Haukeland er en av Norges aller største artister og personligheter. Han åpnet året med å selge ut to konserter på Sentrum Scene i rekordfart. I 2019 hadde han hele tre låter som gikk rett til #1 på Spotify Norge og startet 2020 med enda en #1, «Kaller På Deg», som er årets offisielle Paradise Hotel-låt. Haukeland har også bemerket seg som låtskriver i inn-og ut land blant annet som en av låtskriverne til Ava Max sin verdens-hit «Sweet but Psycho», som ble anerkjent som «Årets mest spilte låt» på Musikkforleggerprisen. Haukeland har også blitt kåret til Årets Artist på NRJ Awards, og spilt en rekke konserter i Norge og Sverige –inkludert et forrykende show på VG-lista på Rådhusplassen i 2019. I 2020 er han også aktuell som dommer i Idol på TV2.

«Legenden TIX» (som fansen kaller han) fikk for alvor fotfeste hos det norske folk med i 2015. Albumet hans «Dømt og Berømt» lå over 70 uker på VG-lista. Siden da har han tapetsert de norske topplistene, først med kontroversiell russemusikk, før vendepunktet i 2018 introduserte fansen til ren popmusikk med monster-hiten «Shotgun», som herjet i Norge hele sommeren. Siden da har han sluppet en rekke hits, samt et par låter som viser mer av Andreas –mennesketbak figuren. Navnet TIX ble til som en følge av at Andreas har diagnosen Tourettes Syndrom. Andreas sier selv: «TIX ble kallenavnet mitt på ungdomsskolen fordi folk la merke til ticsene mine. Jeg tok eierskap over navnet og brukte det som artistnavn»

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny Musikk fra Kevin Boine, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, Years & Years og mer!26.11.2021 10:00:00 CET | Pressemelding

Kevin Boine slipper ny låt "Bare for i kveld" Ingebjørg Bratland synger nytt liv i åttitalls-hit for økt fokus på vold i nære relasjoner Lise Davidsen og Leif Ove Andsnes med nytt album Vidar Villa med hyllest til sitt hjemsted Years & Years har slått seg sammen med de svenske superstjernene Galantis på den nye låten "Sweet Talker". Låten er en hyllest til fenomenet ghosting, som har blitt en del av dagens romantikk. I låten gjennskaper Olly fortellingen om hans egne møter og forhold som ble sure. Galantis har siden 2009 satt sitt spor på hitmusikken og består av Bloodshy (Little Mix, Madonna, Kylie Minogue, Katy Perry og Britney Spears) og Linus Eklöw (Icona Pop, Charli XCX). Years & Years slipper sitt tredje album Night Call 7. januar. Samtidig med albumslipp ble også musikkvideoen til "Crave" sluppet, hvor Olly har med seg kollegaer fra TV-serien It's A Sin. Serien vant nylig "Beste Nye Drama" under National Television Awards. Olly slo seg også nylig sammen med Kylie Minouge på "Sec

Vidar Villa med hyllest til sitt hjemsted25.11.2021 15:12:01 CET | Pressemelding

Som artist og musiker sendes Vidar stadig frem og tilbake mellom Oslo og Gardermoen, alltid på vei mot noe nytt. Det er spennende og gøy, men kan også være utmattende og skummelt. På vei til og fra stopper alltid toget innom Lillestrøm, der Vidar vokste opp. Stedet han kaller hjemme. Han får alt for sjelden tid til å reise hjem hit, men på disse korte stoppene går ofte tankene tilbake til en tid da livet var enklere. Idéen til låten "Lillestrøm" ble til på toget fra Gardemoen etter en lang konserthelg, der jeg skulle rett på en premierefest i Oslo. Jeg var veldig sliten og litt i det nostalgiske hjørnet, og da vi stoppet innom Lillestrøm kom tankene om hvordan alt ville vært om jeg aldri hadde flyttet derfra, eller om hvordan det ville blitt om jeg gikk av toget og bare ble igjen – Vidar Villa. "Lillestrøm" reflekterer over veien man har tatt i livet og hvordan livet kunne endt annerledes om man hadde valgt en annen retning. På denne tiden av året tror jeg mange kjenner på et savn mot