Tirl Eckhoff velger Mylk™.

Verdens beste skiskytter, Tiril Eckhoff skal være med å løfte frem Mylk™ fra Berit™. Tiril har stabilisert seg på et helt nytt nivå og vært i toppen av verdenscupen flere år på rad. Sist sesong vant hun både verdenscupen og flere gull i VM. Nå ønsker hun å løfte frem en av grunnene til at hun har lykkes - viktigheten av å få i seg nok mat og riktig mat.
Foto: Christian Haukeli

Det må smake godt og gi nok næring.
Toppidrettsutøver trener ekstremt mye og trenger masse påfyll av mat og drikke i hverdagen. De spiser mer og oftere enn folk flest, da er det viktig å at det smaker godt og er lett fordøyelig.

- Kroppen min responderer veldig bra på et plantebasert kosthold. Det er lettere å fordøye. I tillegg har plantebasert mat også noe godt med seg, sett fra et bærekraftperspektiv. Det er godt for planeten og godt for de som kommer etter meg, sier Eckhoff.

Fra og med august skal Eckhoff være ny frontfigur for Mylk™ fra merkevaren Berit™ som satser utelukkende på planebaserte produkter.

- Mylk™ har jeg drukket i mange år og jeg er veldig fornøyd med den gode kvaliteten. Dette er skikkelige råvarer med mange spennende smaker. Det er morsomt at vi nå kan få til et samarbeid. Jeg er veldig kvalitetsbevisst i valget av sponsorer. Jeg kjenner godt til merkevaren BERIT™ gjennom flere år som forbruker og det er et selskap og merkevare jeg kan stå inne for, sier Eckhoff.

Mylk™ kan brukes til det meste og Tiril bruker det både som tørstedrikk, som tilbehør i matlaging og til å pimpe opp kaffekosen.

- Jeg bruker Mylk™ Havre & Mandel i havregrøt, Mylk™ Frukt & Bær-Blåbær i smoothie, eller bare som tørstedrikk. Jeg elsker Mylk™ Sjokolade med den deilige smaken av hasselnøtt. Mylk™ Barista bruker jeg både i kaffen, men lager meg også spennende drikker som Matcha Latte, Rødbete Latte, sier Eckhoff.

Variert og balansert kosthold - Tiril er en ekte fleksitarianer.

- Jeg spiser ikke 100% plantebasert, men jeg har et stort fokus på få i meg nok grønt. Jeg har et fleksiteriansk-kosthold, med helt vanlig mat med mye plantebasert fiber, mye fisk, og litt kjøtt. Jeg er opptatt av å få i meg det kroppen trenger av viktige vitaminer og mineraler gjennom et vanlig kosthold. Det betyr mye grønt, nøtter og fisk blant annet. Favoritten er broccoli, det elsker jeg, sier Eckhoff.

Toppidrett handler om å hele tiden søke det optimale for en selv. Nok og riktig trening, nok hvile, nok mental avkobling, og nok og riktig mat.

- Som toppidrettsutøver legger jeg vekt på gode råvarer, det er essensielt for meg for å prestere. Vanlig folk skal ikke leve som oss toppidrettsutøvere, men vi kan bidra positivt med å fronte viktigheten av å få i seg nok grønt og nok fisk, og med mitt samarbeid med merkevaren Berit™ og Mylk™ kan jeg bidra til at flere får opp øyne for de spennende smaker og muligheter som plantebasert drikke gir, enten man lever 100% plantebasert eller er fleksitarianer som meg, sier Eckhoff.

Fakta om Mylk

Nielsen tall, uke 28- 2021:

Merkevaren Berit™ hadde i 2020 en sterk vekst på Mylk™ porteføljen. Tall fra Nielsen viste at merkevaren vokste med 82,5% mens markedet med 38,6%. Mylk™ har etablert seg som en sterk aktør og får enormt mange tilbakemeldinger på bra innhold med god smak. Det rekrutterer nye til kategorien, og sikrer gjenkjøp.

Veksten fortsetter i 2021 – hittil i år, vokser Berit™ Mylk med 39,6 % og markedet med 6,7%, målt mot sist år. Den nye Mylk™ Barista har tatt markedet med storm, og den nye smaken Mylk™ Frukt & Bær med blåbær har er blitt populær som en frokostfavoritt. Vi er nå den største norske merkevaren,  og er nr 3 merkevare etter Alpro og Oatly

Tiril Eckhoff og Vegard Støten signerer avtalen. Foto:  Christian Haukeli
Tiril Eckhoff og Vegard Støten signerer avtalen. Foto: Christian Haukeli

Om selskapet

The Feelgood Company er et merkevarehus og en aktør innen e-commerce med en unik digital forretningsmodell som leverer produkter og tjenester innen helse, velvære, skjønnhet og fitness.

Vi har en bred portefølje med sterke merkevarer som Bodylab, Berit™, Camilla Pihl og Glöd. Vi søker kontinuerlig å være i forkant av nye trender med innovative produkter og tjenester på eksisterende og nye merkevarer.

Vi er ca. 75 ansatte fordelt på tre kontorer i Oslo, København og Hadsund og omsetter for 500 millioner kroner.

The Feelgood Company AS er i vekst og har store ambisjoner for fremtiden. Selskapet kjennetegnes av høyt tempo, høy innovasjonstakt og mangfoldig sortiment.

The Feelgood Company har i dag eid samme eiere som Scandza.

Scandza har en bred portefølje med sterke lokale merkevarer kombinert med kjente lisensierte globale merkevarer, og representerer som representerer brands som Finsbråten, Synnøve Finden, Sørlandschips, SØR, Vitamin Well og Bisca.

The Feelgood Company