Tilde Midtvedt (26) kan bli konsernsjef i sommer

Adecco jakter igjen på Norges største ledertalent som får sommerjobb som konsernsjef. I august får en student teste ut hvordan det er å være øverste leder for over 6000 ansatte, med en lønn på 100.000. Tilde Midtvedt er en av 10 finalister som har kommet gjennom et ekstremt trangt nåløye. Over 5000 viste interesse for sommerjobben og over 1500 søkte på sommerjobben.

Finalistene er store ledertalenter

– Kandidatene har vært gjennom en rekrutteringsprosess som er mye grundigere enn mange rekrutteringer til toppledelse, sier Torben Sneve, konsernsjef i Adecco. – Finalistene er store ledertalenter og scorer svært godt på alle tester vi har hatt i prosessen. Det blir utfordrende for juryen å velge en vinner.Stillingen lyses ut i 48 andre land, og kandidaten som stikker av med sommerjobben i år er videre ogkan kjempe om å også bli global CEO i september.

Tilde er fra Gjettum i Bærum og studerer Bachelor, organisasjon og arbeidspsykologi ved Universitetet i Oslo. Tilde er ekstremt tilstedeværende og svarer veldig godt for seg på alt hun blir utfordret på. Har en behagelig kommunikasjonsform, og har mye spennende erfaring fra startups, innovasjonsprosjekter og ungdomsengasjement. Veldig opptatt av at andre rundt seg skal lykkes.

Norges tøffeste rekrutteringsprosess

• 5364viste interesse for stillingen på konsernsjefen.no

• 1592søkte på stillingen som konsernsjef

• Basert på en helhetsvurdering fikk 400 en logisk resonneringstest.

• De 200 beste gikk videre til en integritetstest.

• De 100 beste fikk tilsendt videointervju.

• Basert på en helhetsvurdering ble 20 valgt ut til personlighetstest og dybdeintervju.

• 10 finalister er nå videre til assessmentsenter i Oslo 25.april.

Den beste av de 10 beste velges ut 25.april

Finalistene skal nå delta på et assessmentsenter der de evalueres av en jury. Vinneren annonseres i løpet av dagen. I juryen sitter Torben Sneve, konsernsjef i Adecco, Siri Børsum, Leader of digital transformation i Google Norge, Nina Heir, Program Manager i Katapult Accelerator, Leif Feiring, direktør for Badenoch & Clark og Elham Binai, HR-direktør i Adecco.

Vil du følge finalistene på assessmentsenteret? Følg Konsernsjefen på Instagram og Snapchat

Finalister i Konsernsjefen 2019

Trondheim

Universitetet i Bergen

Masterprogrammet i rettsvitenskap

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Adecco Group på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Håkon Tomter (24) fra Hamar fikk sommerjobben som Konsernsjef – han skal lede 11000 ansatte i sommer4.5.2021 09:44:18 CEST | Pressemelding