Tidligere Gullfisk-vinner Felleskjøpet tilbake med ny reklamefilm

Felleskjøpet er denne våren tilbake på norske skjermer med en helt ny reklamefilm. Denne gangen er det en egenutviklet «evighetsmaskin» som spiller hovedrollen.

14. april lanseres reklamefilmen «Kjedereaksjonen» som er laget i samarbeid med Los og Co. En unik Rube Goldberg-maskin er konstruert for å vise mangfoldet av hva Felleskjøpet tilbyr sine kunder, enten de har to eller fire bein. Felleskjøpet, som i år feirer 125-årjubileum, er totalleverandør av produkter og tjenester for norske bønder, og tilbyr produkter innen hage, dyrking, småmaskiner og kjæledyr til mange kundegrupper.

-Hvordan kan vi få frem alt det Felleskjøpet bidrar med i dyrking av jorda og godt dyrehold, det var den store utfordringen vi sto overfor da vi skulle i gang med denne filmen. Løsningen ble en unik maskin i form av en kjedereaksjon som viser bredden i mye av det vi jobber med i Felleskjøpet. Vi betyr mye for svært mange, og det ønsker vi å vise med denne filmen, sier Line Hildonen Ramstad, som er direktør for marked og kommunikasjon i Felleskjøpet Agri.

Filmen er i sin helhet filmet i en låve, og egne ansatte og bønder har bidratt med fagekspertise innen agronomi, dyrevelferd og maskiner i utviklingen av kjedereaksjonen.

-Det har vært en krevende oppgave å lage denne filmen. En stor kjedereaksjon er satt i sving og veldig mange dyktige fagfolk fra egne rekker har vært involvert. Jeg gleder meg nå til å vise resultatet av arbeidet og håper våre medlemmer, kunder og alle andre som har et hjerte for Felleskjøpet liker filmen, sier Ramstad.

Los & Co har sammen produksjonsselskapet Science Addiction og regissør Christian Holm-Glad stått for filmproduksjonen.

– Utfordringen var å lage en film som viser alt det Felleskjøpet driver med. Derfor ble vi ekstra glade for at de gikk for en så ambisiøs idé, som skulle inneholde alt fra små kyllinger til store traktorer. I arbeidet med maskinen har vi hatt gleden av å jobbe tett med Felleskjøpets ansatte og den norske bonden, og vi har latt oss imponere over all kunnskapen og oppfinnsomheten som måtte til for å sette sammen denne maskinen, sier kundeansvarlig Alexander Blomquist i Los & Co.

Filmen er laget av:
Kundeansvarlig: Alexander Blomquist
Kreativt team: Jo Espen Johansen og Ragnar Roksvåg
Prosjektleder: Christopher Dons
Produksjonsbyrå: Science Addiction
Regi: Christian Holm-Glad
Rådgiver Prod.: Jo Røislien
Produsent: Eirik Sand Johnsen

Tidligere Gullfisk-filmer fra Felleskjøpet
Felleskjøpet har tidligere vunnet Gullfisk for filmene «Bønder i byen» fra 2013 og «En bonde fra eller til» i 2016, hvor Magnus Karlsen spilte en sentral rolle. Filmen «For en gjeng med bønder», som ble gjort sammen med Vålerenga-supportere i 2015, fikk sølvfisk og gikk den gang helt til siste finale i selve Gullfisken.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Line Hildonen Ramstad, direktør marked og kommunikasjon – 982 66 335
Thomas Skjennald, kommunikasjonssjef – 926 86 100

Felleskjøpet Agri har en omsetning på 20,2 milliarder i 2022 og har i overkant av 4 000 ansatte. Felleskjøpet er viktigste leverandør av teknologi og driftsmidler til norsk landbruk og har rundt 100 butikker rettet mot bønder og forbrukere i Norge. Felleskjøpet eier Granngården i Sverige som også har rundt 100 butikker rettet mot samme målgruppe.

Vår virksomhet omfatter også eiendomsdrift, brød og bakervarer, samt utstyr til park, anlegg og kjæledyr. Felleskjøpet Agri er et samvirke eid av i rundt 39 000 bønder. Felleskjøpet Agri er markedsregulator for korn og innkjøps- og salgssamvirke for medlemmene. Felleskjøpet Agris hovedmål er å bidra til å styrke medlemmenes økonomi på kort og lang sikt.