Tid for årets billigste sydenturer

Skolestart, lavere etterspørsel og høsten kommer snikende - Sensommeren byr på årets laveste ferie priser. Det er mye å spare for reisende som har mulighet til å reise i september og oktober. Nå kan reisende fra hele landet spare opptil 60%

Rhodos Hellas

-  Årets absolutt beste priser får du i det vi kaller lavsesong, etter skolestart og før vintersesongen starter for fullt. Mange foretrekker å forlenge sommeren og reise nå mens temperaturene i Europa fortsatt er veldig gode, og du får veldig mye ferie for pengene, sier Usman Jasrae, Salgsansvarlig i TUI Norge.

Hvor er det best temperaturer i september og oktober?

Spania, hellas, Kypros og Italia er noen av destinasjonene som har best gjennomsnittstemperatur i perioden. Se TUIs varmeguide for mer informasjon.

Laveste priser akkurat nå*:

Fra Trondheim: Priser fra 1.614 per person

Fra Oslo: Priser fra 1.998 per person

Fra Bergen: Priser fra 2.548 per person

Fra Stavanger: Priser fra 1.698 per person

Fra Kristiansand: Priser fra 5.148 per person

Fra Bodø: Priser fra 3.048 per person

*Merk at prisene kan variere

Rhodos Hellas

Redde skilpadder eller rydde stranden i ferien - TUIs mest populære hotellkonsept lar gjestene ta aktiv del i lokale bærekraftsprosjekter18.12.2019 08:00:00 CETPressemelding

Blue Star er TUIs mest populære hotellkonsept i Norden med nærmere 300.000 gjester årlig. Blue Star er et rendyrket nordisk konsept som har vært i selskapets portefølje i mer enn 30 år. Nå har konseptet gjennomgått en omfattende oppdatering, der bærekraft er i fokus. Nye Blue Star handler om grønne løsninger, lokale opplevelser og at gjestene skal få mulighet til å ta en aktiv del i bærekraftprosjekter i nærområdet. TUI tilbyr 50 Blue Star-hoteller i hele verden.

TUIs ferieatlas: Hit reiser vi i vinter - Kanariøyene topper listen i hele Europa13.12.2019 07:00:00 CETPressemelding

TUIs ferieatlas er her og vinterens reisetrender viser at Kanariøyene er nordmenns ubestridte favoritt, dette gjelder også i julen. Vi er ikke alene om å reise til Kanariøyene, samtlige av TUIs 13 markeder har en eller flere av de kanariske øyene på sine topplister. Sveitsere og Østerrikere velger eksklusive reisemål, og Egypt fortsetter veksten. TUIs Ferieatlas kartlegger reisemønsteret til TUIs mer enn 27 millioner gjester verden over og er basert på faktiske bestillingstall.

Reiser du med barn med funksjonshemninger eller har du spesielle behov? Her er 3 hotelltips for deg18.11.2019 08:00:00 CETPressemelding

De fleste synes det å søke etter den perfekte reisen til sol og strand er halve gleden med ferieplanleggingen, og i gjennomsnitt bruker vi 28 dager på å undersøke ulike reisemuligheter på nett. Reiser du derimot med barn eller voksne med funksjonshemninger eller særskilte behov så blir denne prosessen ofte litt mer utfordrende. For å gjøre dette enklere for sine gjester har TUI satt sammen 3 hoteller i vinter som er tilpasset barnefamilier med spesielle behov.