Three Souls slipper nok en godbit fra sitt kommende debutalbum

Den fargesprakende unge Oslo-oktetten Three Souls er klare med enda en fengende singel fra debutalbumet, som ventes til høsten.

Foto: Michael Schult Ulriksen

Lytt til "Paintbrush" her!

Three Souls er noe så sjeldent som et ungt musikerkollektiv fra Oslo som leverer energiske, og groovy konserter og låter. Med tekster fra sin egen samtid og musikalske røtter som stikker langt ned i den gamle skattkista med tidløs Soul og Jazz, pluss en eminent blåserekke og karismatisk frontmann, er det lett å forstå hvordan denne gjengen har sjarmert livepublikum i lengre tid.

Anderson .Paak, Hiatus Kaiyote og D'Angelo blir av bandet selv trukket frem som inspirasjonskilder, i tillegg til åpenbare nikk til storheter som James Brown og Parliment/Funkadelic.

Den nye singelen «Paintbrush» er et godt eksempel på denne fine balansen mellom nåtid og fortid, både tekstmessig og musikalsk. Den hviler seg pent på grensen mellom seig Nu-Soul og uptempo funk med dansefoten på rett sted.

«Låta ble til i løpet av en kveld midt mellom to faser av livet til Konstantin der ingenting samlet seg på noe vis», forteller bandet.

Få med deg Three Souls live på Salt 22. juni. Vi kan ikke tenke oss noen bedre start på sommeren!

Foto: Michael Schult Ulriksen

Stian Carstensen is nominated for The Nordic Council Music Prize 20218.6.2021 15:17:06 CEST | Pressemelding

Intrepid composer and myriad instrumentalist Stian Carstensen from Norway is nominated for The Nordic Council Music Prize 2021. Read more about the nominees here. Stian Carstensen released the single "Hippocampus Serenade" alongside an epic music video on May 21st. This is the first taste from his forthcoming album "Musical Sanatorium", which is due Fall 2021. Watch "Hippocampus Serenade" music video Stian Carstensen is the renowned multi-talented musician and leading light of the critically acclaimed Farmers Market. He is a multiple prize-winning recipient of the Norwegian Music Industry Awards and has collaborated with several renowned artists on many projects. Musically he is recognized for groundbreaking work blending different styles and traditions to push the boundaries of what is considered feasible. He has received glowing reviews from critics and fans who warm to his generous and personal stage performances. His new single release Hippocampus Serenade is a perfect precursor of

Debutalbum fra Ævestaden - "Ingen Mere Gråter"28.5.2021 08:00:50 CEST | Pressemelding