Three Souls slipper nok en godbit fra sitt kommende debutalbum

Den fargesprakende unge Oslo-oktetten Three Souls er klare med enda en fengende singel fra debutalbumet, som ventes til høsten.
Foto: Michael Schult Ulriksen

Lytt til "Paintbrush" her!

Three Souls er noe så sjeldent som et ungt musikerkollektiv fra Oslo som leverer energiske, og groovy konserter og låter. Med tekster fra sin egen samtid og musikalske røtter som stikker langt ned i den gamle skattkista med tidløs Soul og Jazz, pluss en eminent blåserekke og karismatisk frontmann, er det lett å forstå hvordan denne gjengen har sjarmert livepublikum i lengre tid.

Anderson .Paak, Hiatus Kaiyote og D'Angelo blir av bandet selv trukket frem som inspirasjonskilder, i tillegg til åpenbare nikk til storheter som James Brown og Parliment/Funkadelic.

Den nye singelen «Paintbrush» er et godt eksempel på denne fine balansen mellom nåtid og fortid, både tekstmessig og musikalsk. Den hviler seg pent på grensen mellom seig Nu-Soul og uptempo funk med dansefoten på rett sted.

«Låta ble til i løpet av en kveld midt mellom to faser av livet til Konstantin der ingenting samlet seg på noe vis», forteller bandet.

Få med deg Three Souls live på Salt 22. juni. Vi kan ikke tenke oss noen bedre start på sommeren!

Foto: Michael Schult Ulriksen

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.