TECO 2030 signerer MoU med thyssenkrupp Automation Engineering for levering av produksjonsutstyr for brenselceller i Narvik

(Hamburg, Tyskland, 8. september 2022) TECO 2030 (OSE: TECO) og thyssenkrupp Automation Engineering GmbH har signert et Memorandum of Understanding (MoU) for å levere hele PEM brenselcelleproduksjonslinjen til TECO 2030s Innovasjonssenter i Narvik, Norge.

Bildetekst: TECO 2030 Innovasjonssenter i Narvik, Norge. Kreditt: TECO 2030

TECO 2030 er godt i gang med planleggingen av produksjonslinjeutstyret i Narvik og er fornøyd med å ha signert en MoU med en bransjeledende leverandør thyssenkrupp Automation Engineering.

MoU er samarbeidsplattformen for levering og installasjon av brenselcelleproduksjonslinjen i TECO 2030s innovasjonssenter i Narvik. Alt utstyret vil bli levert fra thyssenkrupp Automation Engineering og er ment å fullføre den første fulle produksjonslinjen inkludert stackmontering, modulmontering og testutstyr. Dette vil være den første produksjonslinjen av flere produksjonslinjer ved TECO 2030 Innovation Center i Narvik og vil bidra til å skape mange nye arbeidsplasser i regionen.

"Jeg tror denne MoUen med thyssenkrupp Automation Engineering representerer begynnelsen på et langsiktig og sterkt partnerskap. Vi gleder oss til å gå videre med brenselcelleproduksjonsprosjektet i Narvik og er ydmyke for å samarbeide med en anerkjent leverandør som thyssenkrupp Automation Engineering, sier Tore Enger, konsernsjef, TECO 2030.

"Vi ser frem til å jobbe med TECO 2030 for å realisere nullutslippsshipping og tungindustri, og deres mål om å etablere en komplett PEM brenselcelleproduksjonslinje i Narvik," Michael Menneking, administrerende direktør i thyssenkrupp Automation Engineering.

Bildetekst: TECO 2030 Innovasjonssenter i Narvik, Norge. Kreditt: TECO 2030
Bildetekst: Eksempel på thyssenkrupp Automation Engineering brenselcellestack End of Line teststasjon. Kreditt: thyssenkrupp
Bildetekst: Fra venstre: TECO 2030 EVP Operations Tor-Erik Hoftun, Chairman Sigurd Lange, thyssenkrupp Automation Engineering CEO Michael Menneking, Head of Business Line Powertrain Stefan Brandt and Head of Fuel Cell Thomas Kuschel. Kreditt: TECO 2030

Om TECO 2030:

TECO 2030 akselererer den grønne omstillingen i tung industrien ved å levere teknologi som bidrar til å redusere deres miljø- og klimapåvirkning. TECO 2030 utvikler hydrogenbrenselceller som gjør at skip og andre tunge applikasjoner blir utslippsfrie. TECO2030 har sine røtter i TECO Maritime Group, en gruppe som har levert produkter som reparasjons- og vedlikeholdstjenester til den internasjonale maritime industrien siden 1994.

TECO 2030 utvikler også andre løsninger som kan hjelpe den maritime industrien med å redusere sine utslipp, som eksosrensing og karbonfangstsystemer for skip, for å gi kundene en full portefølje av avkarboniseringsteknologier ombord. TECO 2030 har en nullutslippsvisjon og stoler på sin bransjeerfaring som en nøkkel til å oppnå en vellykket overgang til en bærekraftig fremtid for tung industrien. For mer informasjon, besøk www.teco2030.no.

Om thyssenkrupp Automation Engineering:

thyssenkrupp Automation Engineering er en internasjonalt opererende forretningsenhet i Multi Tracks-segmentet til thyssenkrupp AG. Selskapet samler alle aktiviteter innen drivlinje, brenselcelle og batterimontering inkludert test med stort fokus på transformasjonen mot elektromobilitet. Mer enn 1.400 ansatte jobber i ti land over hele verden. For mer informasjon, vennligst besøk www.thyssenkrupp-automation-engineering.com

TECO 2030, Shell and partners to receive EUR 5 million in Horizon Europe support for 2.4 MW TECO 2030 PEM Fuel Cell system for tanker retrofit project3.11.2022 07:00:00 CET | Press release

(Lysaker, Norway, November 3nd 2022) TECO 2030 (OSE: TECO, OTCQX: TECFF) with partners have been invited for HORIZON EUROPE funding of EUR 5 million to realise the hydrogen powered tanker concept, HyEkoTank. All beneficiaries have now signed the GA Declaration of Honour, stating that they are committed to participate in the project. The consortium expects to finalise the Grant Agreement process within the end of this year, and plans project startup by February 1st, 2023.

TECO 2030, Shell og partnere mottar 5 millioner euro i Horizon Europe-støtte for 2,4 MW TECO 2030 PEM brenselcellesystem for et retrofit prosjekt for tankskip3.11.2022 07:00:00 CET | Pressemelding

(Lysaker, Norge, 3. november 2022) TECO 2030 (OSE: TECO, OTCQX: TECFF) med partnere har blitt invitert til HORIZON EUROPE-finansiering på 5 millioner EUR for å realisere det hydrogendrevne tankskipskonseptet, HyEkoTank. Alle mottakerne har nå signert GA-erklæringen, og sier at de er forpliktet til å delta i prosjektet. Konsortiet forventer å fullføre Grant Agreement-prosessen innen slutten av dette året, og planlegger prosjektoppstart innen 1. februar 2023.