TECO 2030 signerer MoU med thyssenkrupp Automation Engineering for levering av produksjonsutstyr for brenselceller i Narvik

(Hamburg, Tyskland, 8. september 2022) TECO 2030 (OSE: TECO) og thyssenkrupp Automation Engineering GmbH har signert et Memorandum of Understanding (MoU) for å levere hele PEM brenselcelleproduksjonslinjen til TECO 2030s Innovasjonssenter i Narvik, Norge.
Bildetekst: TECO 2030 Innovasjonssenter i Narvik, Norge. Kreditt: TECO 2030

TECO 2030 er godt i gang med planleggingen av produksjonslinjeutstyret i Narvik og er fornøyd med å ha signert en MoU med en bransjeledende leverandør thyssenkrupp Automation Engineering.

MoU er samarbeidsplattformen for levering og installasjon av brenselcelleproduksjonslinjen i TECO 2030s innovasjonssenter i Narvik. Alt utstyret vil bli levert fra thyssenkrupp Automation Engineering og er ment å fullføre den første fulle produksjonslinjen inkludert stackmontering, modulmontering og testutstyr. Dette vil være den første produksjonslinjen av flere produksjonslinjer ved TECO 2030 Innovation Center i Narvik og vil bidra til å skape mange nye arbeidsplasser i regionen.

"Jeg tror denne MoUen med thyssenkrupp Automation Engineering representerer begynnelsen på et langsiktig og sterkt partnerskap. Vi gleder oss til å gå videre med brenselcelleproduksjonsprosjektet i Narvik og er ydmyke for å samarbeide med en anerkjent leverandør som thyssenkrupp Automation Engineering, sier Tore Enger, konsernsjef, TECO 2030.

"Vi ser frem til å jobbe med TECO 2030 for å realisere nullutslippsshipping og tungindustri, og deres mål om å etablere en komplett PEM brenselcelleproduksjonslinje i Narvik," Michael Menneking, administrerende direktør i thyssenkrupp Automation Engineering.

Bildetekst: TECO 2030 Innovasjonssenter i Narvik, Norge. Kreditt: TECO 2030
Bildetekst: Eksempel på thyssenkrupp Automation Engineering brenselcellestack End of Line teststasjon. Kreditt: thyssenkrupp
Bildetekst: Fra venstre: TECO 2030 EVP Operations Tor-Erik Hoftun, Chairman Sigurd Lange, thyssenkrupp Automation Engineering CEO Michael Menneking, Head of Business Line Powertrain Stefan Brandt and Head of Fuel Cell Thomas Kuschel. Kreditt: TECO 2030

Om TECO 2030:

TECO 2030 akselererer den grønne omstillingen i tung industrien ved å levere teknologi som bidrar til å redusere deres miljø- og klimapåvirkning. TECO 2030 utvikler hydrogenbrenselceller som gjør at skip og andre tunge applikasjoner blir utslippsfrie. TECO2030 har sine røtter i TECO Maritime Group, en gruppe som har levert produkter som reparasjons- og vedlikeholdstjenester til den internasjonale maritime industrien siden 1994.

TECO 2030 utvikler også andre løsninger som kan hjelpe den maritime industrien med å redusere sine utslipp, som eksosrensing og karbonfangstsystemer for skip, for å gi kundene en full portefølje av avkarboniseringsteknologier ombord. TECO 2030 har en nullutslippsvisjon og stoler på sin bransjeerfaring som en nøkkel til å oppnå en vellykket overgang til en bærekraftig fremtid for tung industrien. For mer informasjon, besøk www.teco2030.no.

Om thyssenkrupp Automation Engineering:

thyssenkrupp Automation Engineering er en internasjonalt opererende forretningsenhet i Multi Tracks-segmentet til thyssenkrupp AG. Selskapet samler alle aktiviteter innen drivlinje, brenselcelle og batterimontering inkludert test med stort fokus på transformasjonen mot elektromobilitet. Mer enn 1.400 ansatte jobber i ti land over hele verden. For mer informasjon, vennligst besøk www.thyssenkrupp-automation-engineering.com