BarnekreftforeningenBarnekreftforeningen

Team Rynkeby sykler Norge rundt for barn med kreft

Verdens største veldedighetsprosjekt på to hjul er klare for avreise. Torsdag 8.juli reiser det første Team Rynkeby-laget på Norgestur til inntekt for Barnekreftforeningen. Ni andre norske Team Rynkebylag vil følge etter, på turen som vanligvis går til Paris.

De norske lagene har til sammen samlet inn over 50 millioner kroner til barnekreftsaken siden de startet i 2014. Hittil i år har de allerede rundet 11 millioner kroner!

Viktige bidrag til forskning
Team Rynkeby er uten tvil Barnekreftforeningens største samarbeidspartner. Deltagerne jobber hele året med å samle inn midler fra sponsorer og givere. De engasjerer skoler over hele landet gjennom skoleløp, og gjør en enorm innsats for å bidra i kampen mot barnekreft. Alle pengene som samles inn, går til forskning.

-   Innsatsen som Team Rynkeby gjør for Barnekreftforeningen er uvurderlig. De siste fire årene har det blitt betydelig flere midler for forskere å søke på, og støtten fra Team Rynkeby er av vesentlig betydning, sier daglig leder i Barnekreftforeningen, Trine Nicolaysen.

I år sykler 10 dedikerte lag med til sammen 270 deltagere Norge rundt. Etter 100 mil på sykkel, skal alle lagene trille samtidig inn på torget i Trondheim, 17.juli kl 16.00.

Lagene starter fra ulike destinasjoner som Stavanger, Haugesund, Grimstad, Oslo, Halden, Narvik, Bødø, Gjøvik, Bergen og Drammen.

På turen skal lagene sykle innom mange av Norges kommuner, byer og mindre tettsteder. Det blir besøk på lokale sykehus og møter med ordførere. Vi håper så mange som mulig blir med å heie på dem.
Lagene kan følges via et trackingsystem som vil bli tilgjengelig på deres nettsider

Avreise for lagene

• Team Artic, 11. jul kl 07:30 fra Hotel Svolvær, Svolvær
  • Team Innlandet, 10. jul kl 09:00 fra Solbrua gjestegård, Skarnes
  • Team Haugaland, 9 jul kl 14:00 fra Rådhusplassen, Haugesund
  • Team Salten, 10.jul kl 10:00 fra City Nord, Bodø
  • Team Rogaland, 10. jul kl 07:30, Solbak
  • Team Østfold, 8. jul kl 10:00 fra Fredriksten festning, Halden
  • Team Oslo, 9.jul kl 08:00 fra Frognerparken, Oslo
  • Team Vestland, 09:jul kl 8:30 fra Haukeland sykehus
  • Team Agder, 10.jul fra Sørlandet sykehus, Kristiansand
  • Team Buskerud Østfold, 9. jul kl 08:00 fra Frognerparken Oslo

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Film fra 2020

Kenneth Baltzersen, Country Manager
Telefon:91642704
E-post: KBA@team-rynkeby.com

Kontaktperson per lag:
TRGM Arctic Rainer Jakobsen Rainer.jakobsen@unil.no (+47)95877788

TRGM Innlandet Lars Tvenge larstvenge@sanne-hauglid.no (+47)48141788

TRGM Haugaland Jan Michael Leifsen jammi70@yahoo.com (+47)48180597

TRGM Salten Tom Arne Arnesen tomarnesen@gmail.com (+47)95282585

TRGM Rogaland Lillian Grytøyr lillian.g.byklum@hotmail.com (+47)99406808

TRGM Østfold Wilhelm Varnes wilhelm@kft.no (+47)48895990

TRGM Oslo Ole Andreas Pettersen opettersen@sortimo.no (+47)92081500

TRGM Vestland Lars Garen lars.garen@gmail.com (+47)46431321

TRGM Agder Geir Jenssen geir.jenssen@lillesand.kommune.no (+47)95744020

TRGM Buskerud Vestfold Elisabeth Røine elisabeth.roine@ramboll.no (+47)93499699

Barnekreftforeningen er en selvstendig, frivillig, landsdekkende organisasjon som drives av familier som har eller har hatt barn med kreft. Barnekreftforeningen støtter forskning på barnekreft og har som mål at ingen barn skal dø av kreft. Foreningen er også en støttepartner og informasjonskilde for familier som rammes slik at de aldri skal føle seg alene. Se mer på barnekreftforeningen.no

Team Rynkeby er et nordisk veldedighetssykkellag som hvert år sykler til Paris for å samle inn penger til barn med alvorlig sykdom. Team rynkeby ble stiftet i 2002, da 11 mosjonssyklister med tilknytning til den danske juiceprodusenten Team Rynkeby Foods A/S bestemte seg for å sykle til Paris for å se avslutningen av Tour de France.
Laget har som mål om å gjøre noe godt for andre, å gjøre noe bra sammen, og gjøre noe bra for seg selv.