SUNCLASS AIRLINES FÅR NY ADMINISTRERENDE DIREKTØR

Torben Østergaard, administrerende direktør i Sunclass Airlines, takker for seg etter 30 år i selskapet som ble valgt til beste flyselskap i Europa på Grand Travel Award, og som i forrige uke også vant prisen som beste charterflyselskap på Danish Travel Awards. Torben forlater med andre ord flyselskapet i god stand. Planen videre er å investere i fremtiden ved blant annet å fornye flyflåten, og deres første nye Airbus A330-900neo kommer allerede i vinter.

Nå skal selskapet vokse og digitaliseres ytterligere. Denne oppgaven går til 41 år gamle Valdemar Warburg som kommer fra det nordiske ferge- og logistikkselskapet DFDS, der han i dag arbeider som Senior Vice President Business Unit Nordic. Han tar over etter Torben Østergaard den 1. januar 2023.

Magnus Wikner, administrerende direktør i moderselskapet Nordic Leisure Travel Group, kommenterer valget av ny administrerende direktør i Sunclass Airlines; «Valdemars brede kompetanse innen ledelse og digital transformasjon, så vel som hans lange erfaring innen luftfart fra hans tidligere rolle som ledelseskonsulent i McKinsey, gjør han til den perfekte personen for denne stillingen».

Valdemar Warburg kommenterer også sitt nye oppdrag; "Jeg ser frem til å jobbe sammen med hele teamet i Nordic Leisure Travel Group for å ytterligere utvikle og utvide vår integrerte, felles forretningsmodell innen pakkereiser".

Valdemar Warburg
Magnus Wikner

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Ving spår 5 reisetrender for 20233.1.2023 16:47:04 CET | Pressemelding

Nok et spesielt reiseår kan legges bak oss, og selv om det kan føles fjernt med omfattende reiserestriksjoner nå, så er det faktisk ikke mer enn et år siden at dette var hverdagen. Dermed er det kanskje ikke så rart at 2022 var preget av et oppdemmet reisesug, og man kunne snakke om ketchupeffekten når alle ville reise ut og gjenoppdage verden igjen – noe som førte med seg utfordringer som passkø, flyplasskaos, flykanselleringer og streik. Deretter fulgte en stadig mer usikker situasjon i omverdenen med inflasjon og høye strømpriser. Til tross for dette tyder alt på at det fortsatt er et sterkt ønske om å reise blant nordmenn. I krystallkulen for 2023 ser Ving reisetrender preget av både sikkerhet og rimelige ferier, men også et ønske om å utforske både det kjente og lokale, så vel som det spektakulære og eksotiske.