Sukkerfrie nyheter fra Coca-Cola
«Sukkerfritt» og «smak» er de to viktigste stikkordene for Coca-Cola sine produktlanseringer de siste årene. Over 80 % av selskapets nye produkter har vært uten sukker. Dette gjenspeiler seg også i de tre sukkerfrie nyhetene selskapet lanserer i årets første lanseringsvindu.
Urge uten sukker
– Vi er glade for å fortelle alle Urge-fans at favorittbrusen deres nå også kommer i en sukkerfri variant, som enkelt og greit heter «Urge uten sukker», sier Ena Dulas, brand manager i Coca-Cola Norge.
– Det er mange som har et sterkt forhold til denne klassikeren, og nå kan de nyte den helt uten sukker. Vi tror mange vil like også denne nye varianten. Smaken er spesielt utviklet for Norge, og ble først prøvd som en pilot for en tid tilbake, før vi nå lanserer den for fullt her i landet, fortsetter Dulas.
Fanta Raspberry uten sukker
I tillegg til Urge uten sukker, ruller Coca-Cola ut sukkerfrie Fanta Raspberry over hele landet. Tidligere har denne smaken kun vært tilgjengelig i utvalgte butikker.
– Fanta Raspberry uten sukker har en herlig, frisk smak som har fått mange fans i løpet av tiden den har vært i utvalgte butikker. Derfor får den nå en full lansering, og vi ruller den ut i hele Norge. Når denne gode, sukkerfrie smaken nå blir tilgjengelig for langt flere, er vi sikre på at den også vil få mange nye fans, fortsetter Ena Dulas.
Coca-Cola Creations «Movement» – i samarbeid med Rosalía
Den tredje sukkerfrie nyheten fra Coca-Cola er «Movement», en limited edition sukkerfri smak fra deres kreative Creations-univers. Den nye smaken er utviklet og lanseres i samarbeid med den sjangersprengende artisten Rosalía, og kommer på en iøynefallende boks preget av hennes håndtegninger. «Movement» blir tilgjengelig på 250 ml bokser.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom