Student – og sommerjobb som konsernsjef

Adecco Group Norge jakter igjen på Norges største ledertalent blant studenter – den utvalgte får den attraktive sommerjobben som konsernsjef i juni. Studenten får teste ut hvordan det er å være øverste leder for Adecco Group Norge, med en lønn på 100.000 kroner. Rekrutteringsprosessen er i gang, og vi tar imot søkere fram til og med 19. mars.

Foto: Torben Sneve sammen med Konsernsjefen 2019, August Németh Winther

Det er nå ti år siden vi gikk live for første gang, og kampanjen har fått mye oppmerksomhet globalt. Hele 48 land der Adecco Group er representert kjører prosessen parallelt. Kandidaten som stikker av med sommerjobben i Norge, kan kjempe videre om å bli global CEO i september. I 2020 ble rekrutteringen beklageligvis avlyst midtveis på grunn av pandemien, men i år er vi tilbake for fullt!

Konsernsjef Torben Sneve synes det er fantastisk å kunne feire 10-årsjubelium for Norges råeste sommerjobb:

– I en verden som forandrer seg raskere enn noen gang trenger vi de aller beste lederne for å skape et bærekraftig samfunn for fremtiden. Modige unge ledere som tør å tenke annerledes er oppskriften. Adecco har alltid hatt troen på de unge, og det er et hav av ledertalenter der ute som må få sjansen til å prøve seg. Sommerjobben gir dem muligheter, men vi lærer også enormt mye av dem. De gir oss verdifull kunnskap til å forstå hvordan fremtidens ledere tenker. Dette er en av Norges hardeste rekrutteringsprosesser, og alle som går til finalerundene vil ha et minne for livet. Jeg er jo tross alt heldig som allerede har denne jobben. Jeg har innsett at jeg aldri ville fått den i kampen med disse unge ledertalentene.

Torben Sneve, Konsernsjef

Nordisk samarbeid og mentorprogram

For å fremme en god delingskultur vil de nordiske konsernsjefene få samarbeide om enkelte oppgaver. Toppfinalistene har i år karrieremuligheter også etter prosessen: De får tilbud om et omvendt mentorprogram med ledere i Adecco ­– dette for å kunne lære av hverandre og utveksle erfaringer. I tillegg åpner vi for andre karrieremuligheter internt i selskapet.

– Detta är en verkligt unik möjlighet för deltagarna att nätverka direkt med våra ledare. Finalisterna har en möjlighet att göra ett intryck och öppna dörrar för sig själva som annars kan ta år att öppna genom en typisk karriärutveckling. En av förra årets finalister i Norge deltar i år i Adecco Groups globala "International Future Leaders" -program. Vår tidigare landschef för Finland rekryterades in i bolaget via VD för en månad-programmet. Och förra årets vinnare i Sverige har ett omvänt mentorskap på gång med vår nuvarande landschef i Sverige. Kampanjen ger verkligen finalister en möjlighet att göra skillnad i vår koncern även efter kampanjen.

Mia Berglund, Nordic Talent Acquisition & Development Partner.

En svært nyttig erfaring

Et viktig formål med rekrutteringsprosessen er å tilby kandidater erfaring med jobbsøk, intervjuer og tester for stillinger på ledernivå. Selv for kandidater som ikke når helt til topps vil det å delta i rekrutteringsprosessen være lærerikt, og gjøre dem tryggere når de engang skal søke drømmejobben. Bevissthet rundt egne ferdigheter i en slik prosess kan være avgjørende for hvilken retning en karriere tar.

– Dette er en mulighet man ikke kan gå glipp av. Som konsernsjef jobbet jeg tett på konsernledelsen, og jeg fikk et unikt innblikk i strategiske, organisatoriske og finansielle beslutninger i konsernet. Erfaringen er en læringsprosess du trolig ikke får andre steder, og det er definitivt Norges råeste sommerjobb.

August Németh Winther, konsernsjef 2019.

Søknadsfristen er 19.mars. I slutten av april vil vi annonsere hvem som får styre skuta i juni 2021.

Følg saker fra Adecco Group

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Adecco Group på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Adecco Group