Story House Egmont

Storytel satser på YouTube med egen kanal

Del
Lydboktjenesten Storytel har lansert sin egen YouTube-kanal «Hør nå her». Bak utvikling og produksjon av kanalen står profil- og innholdsbyrået Egmont People. Storytels markedssjef Fride von Porat, sier de ønsker en egne kanal hvor de får bruke tid med målgruppen, og der er YouTube uslåelig.
Foran fra venstre: Ansvarlig produsent Henrik Hildre, videoprodusent Emilie Retzius, kreatør Inger Lauritsen, Content Marketing Manager i Storytel Anne-Marte Mundal, Marketing Manager Fride von Porat. Bak fra venstre: Produksjonsleder Gabriel Bjørge, videoprodusent Christer Larsen, kommersiell innovasjonsleder Karine Thyness, prosjektleder Fredrikke Dæhlie, kunderådgiver Thuy Nguyen.
Foran fra venstre: Ansvarlig produsent Henrik Hildre, videoprodusent Emilie Retzius, kreatør Inger Lauritsen, Content Marketing Manager i Storytel Anne-Marte Mundal, Marketing Manager Fride von Porat. Bak fra venstre: Produksjonsleder Gabriel Bjørge, videoprodusent Christer Larsen, kommersiell innovasjonsleder Karine Thyness, prosjektleder Fredrikke Dæhlie, kunderådgiver Thuy Nguyen.

Lydboktjenesten Storytel har lansert sin egen YouTube-kanal «Hør nå her». Gjennom videoer med profiler som Linnéa Myhre, Arman Surizehi og Eveline Karlsen, skal de vise frem sitt lydbokbibliotek og inspirere flere folk til å høre på lydbøker. Bak utvikling og produksjon av kanalen står profil- og innholdsbyrået Egmont People.

-Storytel har høy kjennskap i målgruppen 18-30, men har fortsatt stort potensial i å få dem til å prøve tjenesten. "Hør nå her" gir oss både flaten og virkemidlene til å være relevante og stimulere til høyere konvertering over tid, sier markedssjef Fride von Porat.

Henrik Hildre, ansvarlig produsent for kanalen, beskriver Storytel som en fremoverlent samarbeidspartner.

-De stoler på kraften i YouTube når man produserer kanaltilpasset innhold. I den første videoen ville vi gi YouTube-publikummet opplevelsen av å bruke Storytel. Da lot vi en av deres mest populære forfattere, Erlend Loe, lese Naiv.Super for Linnéa Myhre mens hun gjorde sin vanlige morgenrutine. Denne videoen har et gjennomsnitt seertidsbruk på 11 minutter. Ingen annen kanal enn YouTube kan gi kommersielle videoer en slik oppmerksomhet, sier ansvarlig produsent Henrik Hildre.

Kanalen har til nå 650.000 visninger, fordelt på 13 videoer. Gjennomsnitt seertid er på over 5 minutter per videoavspilling på kanalen.

-Dette har allerede gitt oss veldig mye tid med målgruppen, og vi bygger en plattform der vi virkelig kan fortelle historier og vise Storytels verdi – og verdier. For oss er det viktig å være godt til stede på den plattformen som har blitt foretrukket strømme- og videotjeneste for en stor andel av befolkningen, sier von Porat.

YouTube er i dag den suverent største strømmetjenesten i Norge, med over dobbelt så mye daglig tid brukt som Netflix. Tall fra Kantar Online viser også at YouTube har langt større daglig dekning i befolkningen under 40 år enn NRK, TV2 og de andre TV-kanalene.

 - At de digitale målgruppene bare vil ha korte videoer er en myte vi må bli ferdige med. Folk ser jo enormt mye videoinnhold hver dag, men for å bli sett må du levere på høyde med de aller beste innholdsskaperne der ute. Publikum må selv velge å bruke tid på innholdet ditt. Vi vet at tradisjonell reklame oppleves som både avbrytende og irriterende, men også merkevarer kan bygge universer som folk ønsker å bruke tid på. Da kan de bli en del av samtalen på en helt annen måte, sier Hildre.

Nøkkelord

Kontakter

Kontakt


Karine Thyness
Head of Commercial Innovation, Egmont People
Tel +47 99 16 81 40

Bilder

Foran fra venstre: Ansvarlig produsent Henrik Hildre, videoprodusent Emilie Retzius, kreatør Inger Lauritsen, Content Marketing Manager i Storytel Anne-Marte Mundal, Marketing Manager Fride von Porat. Bak fra venstre: Produksjonsleder Gabriel Bjørge, videoprodusent Christer Larsen, kommersiell innovasjonsleder Karine Thyness, prosjektleder Fredrikke Dæhlie, kunderådgiver Thuy Nguyen.
Foran fra venstre: Ansvarlig produsent Henrik Hildre, videoprodusent Emilie Retzius, kreatør Inger Lauritsen, Content Marketing Manager i Storytel Anne-Marte Mundal, Marketing Manager Fride von Porat. Bak fra venstre: Produksjonsleder Gabriel Bjørge, videoprodusent Christer Larsen, kommersiell innovasjonsleder Karine Thyness, prosjektleder Fredrikke Dæhlie, kunderådgiver Thuy Nguyen.
Last ned bilde

Om Story House Egmont

Story House Egmont
Story House Egmont
Nydalsveien 12
0441 Oslo

+47 22 77 20 00http://www.egmont.no

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye