Story House Egmont kjøper seg opp i Markedspartner

– Dette er nok et steg i riktig retning. Vi legger i disse dager strategien frem mot 2026, hvor den digitale veksten naturligvis står helt sentralt både i eget selskap og igjennom videre oppkjøp. Markedspartner har en sterk posisjon innen det å bygge datadrevne kundereiser, CRM og Inbound Marketing, og vi er imponert over veksten og hvordan selskapet er driftet. I Story House Egmont ser vi på dette som et strategisk viktig område som vi gjerne vil investere videre i. Derfor har vi kjøpt oss opp slik at vi nå sitter med aksjemajoriteten, sier administrerende direktør i Story House Egmont, Nina Vesterby.
Oppkjøpet vil ikke påvirke de strategiske planene for Markedspartner. Selskapet, som ble etablert i 1997 og som nå teller nær 50 medarbeidere fordelt på kontorer i Oslo og Sarpsborg, har metode og kontinuerlig utvikling i ryggraden og et sterkt fokus på langsiktige og strategiske partnerskap med sine kunder.
– Story House Egmont har nå majoritet i en betydelig andel digitale byråer, og for disse selskapene kan det bety både tilgang til nettverk, kompetanse, strukturkapital og ikke minst finansiell styrke ved behov. Som majoritetseiere skal vi fortsette å støtte Markedspartner i den gode utviklingen de er inne i, sier Vesterby.
Tønnes Sannem Heian, daglig leder i Markedspartner, er fornøyd med å få Story House Egmont tyngre inn på eiersiden.
– Jeg har opplevd Egmontsinntreden i Markedspartner som positiv og ser frem til at vi kan bli en enda tettere del av Egmont-fellesskapet, samtidig som jeg vet at vi har en eier som heier på oss og backer oss på den reisen vi i Markedspartner er på. De verdsetter vår kunnskap og gir oss fleksibilitet og backing til å utvikle oss videre, sier Sannem Heian.
Stig Hammer, gründer og faglig leder for forretningsrådgivning i Markedspartner, ser også lyst på fremtiden etter Story House Egmonts siste oppkjøp.
–Med denne avtalen tar Markedspartner et nytt steg i vårt partnerskap med Story House Egmont. Etter at de kom inn som eier i selskapet for 3 år siden, har de tilført profesjonalitet, tyngde og troverdighet. Vi konkurrerer i en krevende bransje hvor rammebetingelser som forbrukerpreferanser, teknologi og lovgivning hele tiden endrer seg. Markedspartner har vist over tid at vi kan levere solid verdi til krevende kunder. Et utvidet partnerskap med Story House Egmont vil gi oss enda bedre forutsetninger for å lykkes sammen med kundene våre i årene fremover, avslutter Hammer.
Nøkkelord
Kontakter
Kontakt:
Nina Vesterby, Administrerende direktør Story House Egmont.
Tlf. 982 47 877
Tønnes Sannem Heian, Daglig leder Markedspartner
Tlf. 480 31 006
Bilder

Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Ny norsk tegneserieroman gir barna helter de kan kjenne seg igjen i!11.6.2025 13:59:35 CEST | Pressemelding
Hva får du når du blander mytologi, magi, mysterier og mangfold? Du får Maria Storm og Mythosordenen – en ny storsatsende tegneserieroman for barn mellom 7 og 12 år, skrevet av Joseph S.S. Ampofo og illustrert av Jofrid Sandgren Østenstad.
Førstemann til mølla når Anniken åpner dørene til sin cookies – popup shop i Bjørvika!6.6.2025 08:52:04 CEST | Pressemelding
Helgen 5.- 8. juni er en sjelden mulighet til å sikre deg eksklusive cookies bakt av den bestselgende bakebokforfatteren Anniken Bævre. Med sine moderne og innovative varianter av cookies har hun skapt en ny bakebølge i Norge, og nå kan hvem som helst få tak i dem i hennes Pop Up shop i Bjørvika. Men baksten er kun tilgjengelig i 4 dager!
Amalie Snøløs debuterer med gripende farsroman: - Den handler om å forsone seg med sin egen historie26.5.2025 15:21:12 CEST | Pressemelding
«Faren min døde i dag. Eller egentlig i går. Men det var først i dag jeg fikk vite det. Slik som treet som falt i skogen, var han levende helt til jeg fant ut at han var død.» Slik begynner prologen på den nye romanen til Amalie Snøløs. Boken har hun skrevet i samarbeid med Ida Løkås, og den har fått tittelen «Vi er ikke blod».
Vinner av den store juleheftekonkurransen kåret!26.5.2025 12:34:23 CEST | Pressemelding
– Vi fikk tilsendt overveldende mange gode bidrag til denne konkurransen, men juryen var likevel helt samstemte når det gjaldt hvilke tre bidrag som skulle opp på pallen! sier juryleder og redaktør for det nye juleheftet, redaksjonssjef Iselin Røsjø Evensen.
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom