Story House Egmont kjøper seg opp i Markedspartner

Mediehuset Story House Egmont satser videre på digital markedsføring og kjøper seg opp til majoritetseier i Markedspartner.
Administrerende direktør i Story House Egmont, Nina Vesterby og daglig leder i Markedspartner, Tønnes Sannem Heian, er begge fornøyd med å knytte sterkere bånd mellom de to selskapene. Foto: Erik Hannemann/s360 og Anita Arntzen.

Dette er nok et steg i riktig retning. Vi legger i disse dager strategien frem mot 2026, hvor den digitale veksten naturligvis står helt sentralt både i eget selskap og igjennom videre oppkjøp. Markedspartner har en sterk posisjon innen det å bygge datadrevne kundereiser, CRM og Inbound Marketing, og vi er imponert over veksten og hvordan selskapet er driftet. I Story House Egmont ser vi på dette som et strategisk viktig område som vi gjerne vil investere videre i. Derfor har vi kjøpt oss opp slik at vi nå sitter med aksjemajoriteten, sier administrerende direktør i Story House Egmont, Nina Vesterby

Oppkjøpet vil ikke påvirke de strategiske planene for Markedspartner. Selskapet, som ble etablert i 1997 og som nå teller nær 50 medarbeidere fordelt på kontorer i Oslo og Sarpsborg, har metode og kontinuerlig utvikling i ryggraden og et sterkt fokus på langsiktige og strategiske partnerskap med sine kunder.

Story House Egmont har nå majoritet i en betydelig andel digitale byråer, og for disse selskapene kan det bety både tilgang til nettverk, kompetanse, strukturkapital og ikke minst finansiell styrke ved behov. Som majoritetseiere skal vi fortsette å støtte Markedspartner i den gode utviklingen de er inne i, sier Vesterby.

Tønnes Sannem Heian, daglig leder i Markedspartner, er fornøyd med å få Story House Egmont tyngre inn på eiersiden.

Jeg har opplevd Egmontsinntreden i Markedspartner som positiv og ser frem til at vi kan bli en enda tettere del av Egmont-fellesskapet, samtidig som jeg vet at vi har en eier som heier på oss og backer oss på den reisen vi i Markedspartner er på. De verdsetter vår kunnskap og gir oss fleksibilitet og backing til å utvikle oss videre, sier Sannem Heian.

Stig Hammer, gründer og faglig leder for forretningsrådgivning i Markedspartner, ser også lyst på fremtiden etter Story House Egmonts siste oppkjøp.

Med denne avtalen tar Markedspartner et nytt steg i vårt partnerskap med Story House EgmontEtter at de kom inn som eier i selskapet for 3 år siden, har de tilført profesjonalitet, tyngde og troverdighet. Vi konkurrerer i en krevende bransje hvor rammebetingelser som forbrukerpreferanser, teknologi og lovgivning hele tiden endrer seg. Markedspartner har vist over tid at vi kan levere solid verdi til krevende kunder. Et utvidet partnerskap med Story House Egmont vil gi oss enda bedre forutsetninger for å lykkes sammen med kundene våre i årene fremover, avslutter Hammer.

Kontakt:
Nina Vesterby, Administrerende direktør Story House Egmont.
Tlf. 982 47 877

Tønnes Sannem Heian, Daglig leder Markedspartner