Story House Egmont

Story House Egmont kjøper Allt om Bröllop

Del
Som et ledd i å skape en nordisk plattform for bryllup kjøper Story House Egmont den svenske aktøren «Allt om Bröllop»
– Oppkjøpet av Allt om Bröllop tar oss et stort steg inn i det svenske markedet, sier Silje Lian Moen i utviklingsenheten Next i Story House Egmont. Foto: Knut Christian Moeng.
– Oppkjøpet av Allt om Bröllop tar oss et stort steg inn i det svenske markedet, sier Silje Lian Moen i utviklingsenheten Next i Story House Egmont. Foto: Knut Christian Moeng.

Bare måneder etter at Story House Egmont overtok den danske bryllups-startupen Weddii, er neste oppkjøp i havn. Denne gangen er det merkevaren Allt om Bröllop som går inn i Egmontfamilien.

– Gjennom dette oppkjøpet får vi nok et tradisjonsrikt, bryllupsunivers i vår portefølje. Ikke bare tilfører dette oppkjøpet oss 22 år med erfaring fra bryllupssegmentet, vi får i tillegg tilgang på et stort kontaktnett av både frilansere, annonsører og leverandører av relevante varer og tjenester. Med disse på laget er vi godt rustet til å ta en sterk markedsposisjon, og ikke minst vokse med godt innhold og bryllupsrelaterte tjenester, sier Silje Lian Moen, forretningsutvikler i innovasjonsenheten Next i Story House Norge, som er ansvarlig for oppkjøpet.  

En merkevare med historie

Bryllupssegmentet har vært en av de større satsningene for mediehuset Story House Egmont, med plattformen Ditt Bryllup som kjerne. En merkevare, som i tillegg til, inspirerende innhold og god rådgivning, også skal gi kommende brudepar og deres gjester et bredt spekter og varer og tjenester.

– Oppkjøpet av Allt om Bröllop tar oss et stort steg inn i det svenske markedet, og vi overtar en merkevare med mye historie og spennende innhold som bygger på god kompetanse, legger Moen til.

I trygge hender

Allt om Bröllop ble lansert i 2000 av gründer og redaktør Jens Christiansen. Han innrømmer at det har vært både spennende og utfordrende å skape Sveriges største bryllupsmagasin, og er sikker på at hans hjertebarn nå er i trygge hender.

– Allt om Bröllop består av et bryllupsmagasin, en nettside, en leverandørguide og SoMe-kanaler. Alt dette komplementerer mediehuset i deres pan-nordiske plattform. Det føles som det rette valget for alle parter, sier Christiansen.

Fortsetter som rådgiver

Selv om Christiansen nå gir seg som redaktør, ønsker han å fortsette som rådgiver for Story House Egmonts bryllupssatsning i Sverige.

–Jeg håper at jeg fortsatt være med å kaste ball med de nye eierne om alt som har med bryllupsmedia å gjøre. Selv om det også nå blir tid for mine andre interesser, avslutter han.

Nøkkelord

Kontakter

Kontakt: Silje Lian Moen, Forretningsutvikling - Story House Egmont: Tlf. 924 06 817

Bilder

– Oppkjøpet av Allt om Bröllop tar oss et stort steg inn i det svenske markedet, sier Silje Lian Moen i utviklingsenheten Next i Story House Egmont. Foto: Knut Christian Moeng.
– Oppkjøpet av Allt om Bröllop tar oss et stort steg inn i det svenske markedet, sier Silje Lian Moen i utviklingsenheten Next i Story House Egmont. Foto: Knut Christian Moeng.
Last ned bilde
– Dette føles som det rette valget for alle parter, sier gründer og tidligere redaktør i Allt om Bröllup, Jens Christiansen. Foto: Allt om Bröllup.
– Dette føles som det rette valget for alle parter, sier gründer og tidligere redaktør i Allt om Bröllup, Jens Christiansen. Foto: Allt om Bröllup.
Last ned bilde
Gjengen i Ditt Bryllup ser frem til svensk drahjelp fra redaksjonen i Allt om Bröllup når de skal inn på det svenske markedet.  Fra venstre Hanna Roen Olsen, redaksjonell innholdsprodusent, Christina Suul, kommersiell innholdsprodusent, Linn-Eva Sørlie, redaktør og Silje Lian Moen, prosjektleder. Foto: Knut Christian Moeng.
Gjengen i Ditt Bryllup ser frem til svensk drahjelp fra redaksjonen i Allt om Bröllup når de skal inn på det svenske markedet. Fra venstre Hanna Roen Olsen, redaksjonell innholdsprodusent, Christina Suul, kommersiell innholdsprodusent, Linn-Eva Sørlie, redaktør og Silje Lian Moen, prosjektleder. Foto: Knut Christian Moeng.
Last ned bilde

Om Story House Egmont

Story House Egmont
Story House Egmont
Nydalsveien 12
0441 Oslo

+47 22 77 20 00http://www.egmont.no

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye