Story House Egmont etablerer felles innholdsenhet og øker kommersielt fokus med satsningsområdet NEXT

For best mulig utnyttelse av alt innholdet som blir produsert i Story House Egmont, og samtidig forankre et større digitalt fokus, gjør mediehuset endringer i organisasjonen.
- Innholdet vi produserer er vår viktigste ressurs. Nå tar vi neste grep for å kunne møte våre lesere og brukerne på deres premisser og deres foretrukne kanaler. Vi skal gi dem tilgang til dette «gullet», når de vil og hvor de vil,både på print og digitalt. Derfor samler vi alle kreative krefter i Klikk, Flipp samt alle ukeblader og magasiner i en og samme enhet. Den nye innholdsenheten skal ledes av Axel Walø. Hans solide bakgrunn og kompetanse, både redaksjonelt, kommersielt og strategisk, gjør ham til et naturlig valg i denne spennende rollen, sier Nina Vesterby, administrerende direktør i Story House Egmont.
Større kreativ kraft
Gaute Tyssebotn er Utviklingsredaktør i Klikk, og ser store muligheter for hele Story House Egmont med den nye innholdsenheten.
-Vi er knallsterke på gode historier og kvalitetsjournalistikk som er tett på livet til folk flest. Story House Egmont har de siste årene mer eller mindre snudd om på hele den digitale organisasjonen og hvordan vi jobber der, og fått virkelig god fart. For å dra ut synergier og fortsatt vokse, både digitalt og med nye satsninger på print de neste årene, er dette derfor et naturlig tidspunkt for oss i Story House Egmont å samle kreftene, sier Tyssebotn.
Innhold med troverdighet
Han mener mediehuset har en sterk posisjon, også med tanke på lesernes og brukernes endrede medievaner og krav til troverdighet.
- Jeg tror flertallet av brukere i stadig større grad blir bevisst på kvaliteten i, og påliteligheten av redaktørstyrte medier. Det viktigste vi som et tradisjonelt mediehus har med oss i bagasjen, er troverdigheten som er bygget opp over mange år. Der er vi sterke, og så lenge vi opprettholder den troverdigheten, så tror jeg vi har mange alternativer i årene fremover, sier Tyssebotn.
Kjersti Myhre, redaktør for Egmont-bladet Hageliv & Uterom, gleder seg til at flere lesere og brukere får tilgang til det gode innholdet hun og redaksjonen produserer. Hun ser også frem til å jobbe med, og lære av de digitale kollegaene, som nå blir en del av innholdsavdelingen i Story House Egmont.
-Vi ønsker å nå våre lesere der de er, og ser fram til å dele både inspirasjon og nyttestoff for et hageinteressert publikum uavhengig av kanal, sier hun.
NEXT med fokus på nye inntekter
I tillegg til å samle kreative krefter i egen enhet, etablerer Story House Egmont en ny avdeling som skal utvide mediehusets produktportefølje.
Ifølge Charlotte Pedersen, direktør for NEXT, rettes søkelyset på kundeverdi. Hvordan kan NEXT hjelpe lesere og brukere til å løse behov og utfordringer i hverdagen. Basert på innsikt, markedstilpasning, evaluering og eventuell mulighet for skalering, vurderer de fortløpende potensialet i prosjektene. Det er allerede flere lanseringer og oppkjøp i pipeline.
– Konseptene vi skal jobbe med i NEXT må ha et potensiale til å bli nye inntektsben i Story House Egmont. Den solide distribusjonskraften vi har i Story House Egmont, både gjennom vår store kundedatabase, Klikk, samarbeid med TV 2, og våre tradisjonsrike magasiner og ukeblader, er vår styrke. Gjennom våreinterne kreative krefter, eksterne samarbeidspartnere og mulige oppkjøp, har vi allerede flere spennende prosjekter på gang og i pipeline, forteller Pedersen.
Viktige skritt for fremtiden
Målet er å skape kundeverdi og nye inntekter, og sikre at vi også i fremtiden står støtt som mediehus med flere forretningsområder, forklarer Vesterby.
– NEXT blir et viktig satsningsområde, og skal bidra til å bygge morgendagens Story House Egmont. Gjennom et samlet, sterkt redaksjonelt miljø, og et kompetent team i NEXT, skal vi jobbe frem og teste ut nye produkter og tjenester. Det er viktig for oss å skape større digitale inntekter, og da må det settes øverst på prioriteringslisten. Men vi tror ikke bare på digital innovasjon. Vi tror også på innovasjon innen print. Med kreativ kraft i alle kanaler, både redaksjonelt og kommersielt, er vi godt rustet for å beholde rollen som premissleverandør for innhold og tjenester til våre kunder og brukere, avslutter administrerende direktør Nina Vesterby.
Nøkkelord
Kontakter
Kontakt
Nina Vesterby, Administrerende direktør Story House Egmont, tlf. 982 47 877
Charlotte Pedersen, Direktør NEXT, tlf. 982 05 512
Knut Christian MoengPR og kommunikasjonssjefStory House Egmont
Tel:+47 977 20 112knut.christian.moeng@egmont.comBilder


Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Ekteparet Pernille og Scott lanserer podcast sammen: - Det nærmeste vi kommer en date!18.12.2025 08:48:13 CET | Pressemelding
Artisten Pernille Molvær Maurstad og stemmeskuespiller Scott Molvær Maurstad åpner nå døren på gløtt til forholdet, hverdagskaoset og små og store undringer i sin nye podcast «The Molvær Maurstads», som hadde premiere i november. For paret selv føles ukens innspilling nesten som en etterlengtet kjærestestund.
Egmont-ansatte gir årets julegave på 100.000 kroner til BUA17.12.2025 07:30:00 CET | Pressemelding
BUA får årets julegave på 100.000 kroner fra ansatte i Story House Egmont. Støtten går til organisasjonens arbeid for å gjøre det enkelt for barn og unge å prøve flere og mer varierte aktiviteter – uten å øke forbruket.
Kong Halvor har blitt selvutnevnt skrotnisse: Lanserer bok om bruktmarkeder og thrifting!13.11.2025 11:04:34 CET | Pressemelding
Halvor Harsem er tilbake på veien. Tilbake på skattejakt, men denne gangen er det ikke innerst i gruver og i nedlatte instribygg, som i sin første bok. Med en gammel bil som følgesvenn og nesa for gode kupp, har han vært på reise gjennom Norge for å finne skattene som gjemmer seg i landets bruktbutikker, loppemarkeder og samlerhjem.
Velkommen til den glade juleheftetid!3.11.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
Helt siden slutten av 1800-tallet har juleheftene vært en naturlig del av våre norske juletradisjoner! Denne vidunderlige og særnorske tradisjonen er noe de fleste setter stor pris på. Juledagene er som skapt for lesing, og i år utgir Story House Egmont over 20 julehefter i Norge!
Samle dine favorittoppskrifter og få en bok full av affeksjonsverdi31.10.2025 10:00:27 CET | Pressemelding
Har du oppskrifter overalt? I skuffen, på telefonen, og hvor ble det egentlig av den hemmelige familieoppskriften fra bestemor eller den nyeste oppskriften fra favorittinfluenseren din på TikTok? Nå kan du samle alle dine favorittoppskrifter i Anniken Bævre sin nye bakejournal.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
