Stor interesse for landbrukets drømmeweekend

Landet har gjenåpnet. Nå rigges det klart for Agroteknikk på Lillestrøm siste helgen i november.
POPULÆR MØTEPLASS: Agroteknikk satte ny rekord med over 34000 besøkende i 2018. Siste helgen i november er messa tilbake. (Foto: Felleskjøpet)

Det jobbes iherdig for å legge programmet for dagene som samler interesserte fra hele landet. Agroteknikk satte ny rekord med over 34.000 besøkende og 200 utstillere da messen ble arrangert sist gang i 2018.

Årets utgave av Agroteknikk arrangeres 25.-28. november på Norges Varemesse i Lillestrøm. Hver lille kvadratmeter i den gigantiske hallen på 40.000 kvadratmeter er utleid. I tillegg er det satt opp et telt på 1400 kvadratmeter utendørs.

9 av 10 vil tilbake

– Nå er det tre år siden forrige messe, så vi merker at bransjen er ekstra sulten på å møte kundene fysisk. Det er ekstra gledelig at landet har gjenåpnet. Da kan vi legge til rette for en messe av godt, gammelt merke.

– I august gjorde vi en undersøkelse som viste at 9 av 10 besøkende på forrige Agroteknikk ønsker å komme tilbake i år. I tillegg forventer vi mange nye, så vi har også tro på gode besøkstall, sier Frode Dahl, styreleder i Traktor- og landbruksmaskinimportørenes forening, som er arrangør av Agroteknikk.

Felleskjøpet med stand på 5000 kvadratmeter

Dahl er også direktør maskin i Felleskjøpet Agri. Samvirket eid av 44.000 bønder vil som vanlig være en sentral aktør under Agroteknikk – med en stand på hele 5000 kvadratmeter.

–  Vi skal sy sammen et svært godt program, både faglig og sosialt. Agroteknikk blir garantert årets store treffpunkt i bransjen, sier Dahl.

Markedsavdelingen i Felleskjøpet har kommet langt i planleggingen av hvordan standen deres skal se ut under årets Agroteknikk.

–  Vi jobber med en rekke spennende nyheter, mange små og noen skikkelig store, sier spons- og eventsjef Trond Østby i Felleskjøpet Agri.

Første i Europa

Agroteknikk har bondenæringen og landbruket som hovedmålgruppe, men Østby understreker også at messen er åpen for alle.

–  Vi ser at billettsalget allerede har kommet svært godt i gang. Faktisk har forhåndssalget aldri vært større på dette tidspunktet, sier Trond Østby.

Agroteknikk i slutten av november er angivelig den første innendørs landbruksutstillingen i Europa etter pandemien brøt ut.

Fakta:

• Agroteknikk ble etablert av Traktor- og landbruksmaskinimportørenes forening i 1997.
  • I dag er messen Norges største og viktigste møteplass for landbruket.
  • I 2018 samlet messen over 34 000 besøkende, og 200 utstillere på nær 40 000 kvadratmeter.
  • Messen arrangeres hvert tredje år.
  • Årets Agroteknikk arrangeres 25.-28. november i Norges Varemesse på Lilletrøm.

Les mer om Agroteknikk her.

Felleskjøpet Agri har en omsetning på 20,2 milliarder i 2022 og har i overkant av 4 000 ansatte. Felleskjøpet er viktigste leverandør av teknologi og driftsmidler til norsk landbruk og har rundt 100 butikker rettet mot bønder og forbrukere i Norge. Felleskjøpet eier Granngården i Sverige som også har rundt 100 butikker rettet mot samme målgruppe.

Vår virksomhet omfatter også eiendomsdrift, brød og bakervarer, samt utstyr til park, anlegg og kjæledyr. Felleskjøpet Agri er et samvirke eid av i rundt 39 000 bønder. Felleskjøpet Agri er markedsregulator for korn og innkjøps- og salgssamvirke for medlemmene. Felleskjøpet Agris hovedmål er å bidra til å styrke medlemmenes økonomi på kort og lang sikt.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Felleskjøpet Agri på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.