Stjernenes knep for å komme i julestemning
Selv om Sissel er vant til å formidle julestemning og fremføre de klassiske julelåtene, er hun litt forsiktig med å spille for mye julemusikk på privaten. Til Juleradioen forteller artisten, som har solgt utrolige 800 000 eksemplarer av platen «Glade Jul», at hun selv starter med julemusikken i november.
– For de som har gode minner om julen, er musikken en del av minnene og tradisjonene. Når jeg hører på julemusikk blir jeg varm inni meg, og kjenner duften av pinnekjøtt og appelsin, sier hun.
– Deilig å velge selv
Selv om mange er skeptiske til å begynne med juleforberedelsene tidlig, mener Sissel at det er deilig at en selv kan velge når en setter på julemusikken. Juleradioen er her når du er klar for det, og dermed passer det som hånd i hanske når Sissel på privaten er klar for julemusikken i november.
Helene Bøksle begynner med julestemningen allerede i oktober.
– Jeg kan gjerne kjøpe julemagasin i oktober og drømme meg litt bort. Og jeg liker de mørke og kalde novemberkveldene veldig godt. Uansett hvor travelt det er, setter jeg alltid av tid til å flette adventskranser av selvplukket granbar eller enebær, sier Helene.
Musikken setter stemningen
Mange mener at stemmen til Kyrkjebø er med på å sette julestemningen i norske hjem. Det er Odd Nordstoga og Helene Bøksle enig i. Når Nordstoga blir spurt hva som er hans favorittjulelåt, sier han dette:
– Jeg synes «Det hev ei rose sprunge» er utrolig flott. Og folk bør høre Sissel Kyrkjebø synge den.
Bøksle setter også stemningen med Kyrkjebø.
– Jeg pynter juletreet lille julaften. Og når «Christmas in Vienna» spilles i hjemmet, vet jeg at julestemningen har kommet.
Kyrkjebø selv sier at hun alltid må høre på Mahalia Jackson i julen.
– Men jeg er også veldig glad i Aretha Franklins versjon av «Joy to the World».
Nøkkelord
Kontakter
Kristoffer VangenProgramdirektør
Tel:93 23 30 21kristoffer.vangen@bauermedia.noBilder
Om Bauer Media AS
Bauer Media Audio er Europas største kommersielle radiokringkaster.
I Norge står Bauer Media bak 80 radiokanaler og et voksende nettverk av podkaster. Vi er tilgjengelig på DAB, nett og mobil.
Bauer Media AS driver de riksdekkende reklamefinansierte radiokanalene Radio Norge, Radio Rock, Radio Topp 40, Radio Vinyl, Radio Norsk Pop, Kiss og P24-7 MIX, KOS og FUN.
Alle kanalene er tilgjengelig nasjonalt på DAB, via våre apper og på nett.
Bauer Media AS tilbyr også et Premium-abonnement der samtlige radiokanaler selskapet står bak kan høres uten reklame, samt lytterne får eksklusivt innhold og kvalitetspodkaster.
Selskapet har ca. 70 medarbeidere med hovedkontor i Oslo, med samarbeidspartnere over hele verden.
Følg pressemeldinger fra Bauer Media AS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bauer Media AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Bauer Media AS
Romkapsel er verdens nordligste podkast18.1.2024 16:42:46 CET | Pressemelding
Mellom 15. og 19. januar flytter Norges største romfartspodkast studio til Kartverkets anlegg i Ny-Ålesund på Svalbard.
Med Christian Borch på maktens bakrom16.1.2024 13:59:33 CET | Pressemelding
"Ikke alt er like vakkert", sier den erfarne journalisten Christian Borch i sin nye podkastserie. Her ønsker han å gi lytterne innblikk i de mindre kjente sidene av internasjonal politikk. Med sin nærhet til kilder og rike erfaring har Borch et unikt grunnlag for sitt podkastprosjekt. Nemlig å vise fram de skjulte mekanismene og elitens egoisme som sterke drivere når store politiske beslutninger tas.
Nye utfordringer for Fredrik Græsvik3.1.2024 17:00:00 CET | Pressemelding
Etter år med rapportering fra konfliktområder verden over går nå Fredrik Græsvik over til en arena fri for fysiske farer. Han lanserer en rykende fersk podkast som er døpt «Fredrik Græsvik, uredigert». Med den ønsker han å bringe historier fra mennesker som har opplevd livsendrende hendelser både i Norge og internasjonalt, eller som kan gjøre oss klokere.
Bauer Media med ny logo og visuell profil30.11.2023 15:00:00 CET | Pressemelding
Bauer Media lanserer i dag sin nye logo og profil som en del av den omfattende utviklingen selskapet er i. Den nye visuelle identiteten vil bidra til å skape en mer distinkt merkevare og reflektere selskapets overgang fra et tradisjonelt mediehus til et ledende mediehus innen lyd.
Finn Bjelke om ny Beatles-låt: – Et rungende «tja»2.11.2023 16:44:36 CET | Pressemelding
– Som en Paul McCartney-ballade med litt dårligere melodi, mener programlederen etter å ha hørt den aller siste sangen fra hans store favorittband, The Beatles.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom