Stig Brenner slipper albumet «Hvite Duer, Sort Magi»

Stig Brenner slipper albumet «Hvite Duer, Sort Magi» i morgen 12. mars.

Mot slutten av fjoråret la Stig Brenner aliaset Unge Ferrari på hylla og tok et steg videre.

Der forrige album, Unge Ferraris «Midt Imellom Magisk og Manisk» (2018) var som en terapeutisk prosess, hvor han skildret følelsene av å ha det kjipt og pakket det inn i et lekent lydunivers, er Stig Brenner på albumet «Hvite Duer, Sort Magi» på et bedre sted. Tryggere, stødigere og mer tankefull.

«Jeg vet det har vært mye å takle for oss alle den siste perioden, og om 2021 blir bedre eller verre vet jeg ikke. Takk for at dere tok Stig Brenner imot med åpne armer. Jeg vil hvertfall gjøre det jeg kan for at dere har noen fine lyder i øret, mens man enten ser alt stå iflammer eller når solen titter frem» – Stig Brenner

Albumet har blitt til i Marokko, Bergen, Stockholm, Roma, Tuddal og Oslo. Stig har så og si ikke sett noen venner på grunn av risiko. Gått opp 9 kilo og gått ned igjen.

«Vi har kranglet, vært uenige, vi har ledd, vi har rivd håret ut av hodene våre og vi har danset når vi prøvde å løse disse gåtene. Jeg dirigerer musikken med mine dyktige partnere jeg ikke kan få takket nok» – Stig Brenner

På albumet «Hvite Duer, Sort Magi», finner vi låter som «Hull I Foten» med Siyabång, «Miserabel» med Marcus & Martinus og Larsiveli, «Når Alt Ikke Er Nok» med Molly Sandén og «Fri». Han har jobbet med produsenter og låtskrivere som Filip Kollsete, Aksel «Axxe» Carlson, Benjamin Folkvord Pedersen, P2J og Ari PenSmith.

«Det er alltid uvant å vise frem skapningen man har pusset, skrudd og polert på så lenge. Mitt eneste ønske er at du tar deg god tid når du setter på dette albumet, la det leve la det puste la det gjøre sitt. Det er kanskje ikke noe for alle, men om det er mye for noen, er det alt for meg» - Stig Brenner

Dette er Stig Brenner, dette er Hvite Duer, Sort Magi.

3 x Spellemann-nominerte Musti slipper "mimi"16.4.2021 12:00:00 CEST | Pressemelding

20 år gamle Musti fra Tøyen har på flere måter blitt selve manifestasjonen på den neste generasjonen av norske rappere. De som tør å ta plass uten noen form for tilbakeholdenhet på ambisjonene, og som nekter å la seg sette i gammeldagse båser, enten det gjelder rapstil, opphav eller kjønn. I år, under ett år siden hennes artistdebut, er hun nominert til hele tre Spellemannpriser. I dag, dagen Spellemannprisen finner sted slipper hun passende nok låten «mimi», som står for «mama i made it».