Steddy lanseres i Drammen

I juni rulles den nye håndverkstjenesten Steddy ut i Drammen. Regionleder Ragnhild Pettersen forteller at dette er et viktig marked for Steddy.
Regionleder i Steddy, Ragnhild Pettersen, gleder seg over lanseringen. Foto: Steddy

- Steddy blir en nasjonal kjede i løpet av 2023, men før det lanserer vi håndverkstjenesten vår i Drammen, og senere i Asker og Bærum. Dette er et viktig marked for oss. Det er mange hus, rekkehus og leiligheter her – så kundegrunnlaget er stort, sier Pettersen.

Steddy er et nytt konsept som gjør oppussingsprosjekter enklere for både privatkunder og håndverksbedrifter.

- ROT-bransjen (rehabilitering, oppussing og tilbygg) er en uoversiktlig bransje. For kunden er det vanskelig å vite hvilke håndverkere som er seriøse, hva som er de gode løsningene, samt hva som er riktig pris og tidsbruk på prosjektet. Det er stor risiko at noe kan gå galt underveis, og at resultatet ikke blir som forventet. Målet vårt er at når man velger Steddy, så skal man kunne være trygg på at det er faglig dyktige håndverkere som utfører oppdraget, og at utførelsen holder høy kvalitet. Vi skaper forutsigbarhet og trygghet for kundene. Steddy løser dermed mange av utfordringene som ROT-markedet har, forteller Pettersen.

I tillegg har Steddy utviklet en egen kommunikasjonsplattform mellom kunden og håndverkerne.

- Det er unikt for bransjen at hele kundereisen er digitalisert. Kundene har full oversikt over prosjektet sitt, og kan kommunisere direkte med håndverkerne via plattformen. For håndverkerne innebærer dette også en enorm tidsbesparelse, slik at mer tid kan brukes til den faktiske gjennomføringen av prosjektet.

Steddy har fått mange solide håndverksbedrifter i regionen med seg på laget.

- Vi har fått mange kjedepartnere med oss. De synes dette er spennende og er fornøyd med tidsbesparelsen som vår digitale plattform vil gi dem. Vi tilbyr en tjeneste som både privatkundene og de lokale håndverksbedriftene vinner på, avslutter Ragnhild Pettersen.

Om Steddy
Et nytt konsept utviklet av Mestergruppen. Steddy er en håndverktjeneste for rehabilitering og oppussing. I dag tilbys tjenesten blant annet i Trondheim, Kristiansand, Stavanger, Bergen, Ålesund og Grenland. Nasjonal utrulling skjer i løpet av 2023. Steddy er et kjedekonsept som skal sikre en enkel, trygg og bærekraftig håndverkstjeneste. Steddy samler de mest kvalitetsbevisste ROT-håndverksbedriftene og gir dem effektive verktøy for å gjøre hverdagen enklere, mer forutsigbar og lønnsom. Samtidig får privatkunder enklere tilgang til dyktige håndverkere, og en større trygghet for sluttresultatet.

Les mer om Steddy her

Steddy er en ny håndverkstjeneste som bruker en digital plattform for kommunikasjon mellom kunde og håndverker. Foto: Thomas Ekström
Steddy lanseres i Drammen, Asker og Bærum i juni. Foto: Thomas Ekström