Statens vegvesen tek i bruk smarte brøytestikker på fire fjellovergangar

Teknologien fungerer slik:
Når vi set ut brøytestikker om hausten loggar vi nøyaktig posisjon for kvar enkelt stikke frå begge sider av vegen. Gjennom ein eigen app på nettbrett har brøytebilsjåføren dermed også i dårleg sikt kontroll over kvar brøytestikkene er, slik at han alltid kan plassera seg rett.
Kvart av dei maks 25 køyretøya i kolonnen får utdelt ei kolonnevakt, ei brikke på storleik med ein liten mobiltelefon. Brikkene har ein lysdiode som lyser grønt når avstand til bilen framfor er riktig, og raudt viss avstanden blir for stor. Også brøytebilsjåførane framst og bakerst i kolonnen får informasjon om avstanden mellom køyretøya.
Dette gjer kolonnane tryggare og meir effektive, og betyr at vi kan køyra fleire kolonnar på kortare tid enn i dag. Dette gir høgare oppetid på fjellovergangane, noko me jobbar kontinuerleg med å forbetra gjennom prosjektet Forutsigbart framkommelige fjelloverganger.
Statens vegvesen: – Vi er stolte
Svenn Egil Finden er avdelingsdirektør i Statens vegvesen.
– Vi er stolte over å kunna ta i bruk og testa ny teknologi på ein driftskontrakt som med fire høgfjellsovergangar er mellom dei tøffaste i landet. Dette set store krav til oss som vegeigar, som ser frem til godt samarbeid med entreprenør Presis Vegdrift og brøytestikke-produsent Roadtech for å utføra vårt samfunnsoppdrag som å syta for eit trygt og føreseieleg framkomeleg vegnett med høg oppetid, seier han.
Presis Vegdrift: – Vi gler oss
Eivind Iden er administrerande direktør i Presis Vegdrift AS.
– Vi er topp motiverte og gler oss til jobben med eit krevjande og spennande kontraktsområde. Vi skal utføra oppdraget med optimal tryggleik og høgast mogleg oppetid. Vi kjem i tillegg til å redusera CO2-avtrykket i vinterdrifta betydeleg ved å bruka nytt utstyr med langt lågare drivstoffforbruk enn eksisterande løysningar.
– Vi er kanskje den aktøren med mest erfaring frå fjellovergangar aust/vest, i tillegg til i Nord-Noreg, legg han til.
Dette er kontrakten
Kontraktsummen er 670 millionar pluss moms. Kontrakten omfattar 471 kilometer riksveg, pluss 78 kilometer gang- og sykkelveg, i eit stort og variert kontraktsområde:
¤ Riksveg 7 Haugastøl – Bu (inkluderer Hardangervidda)
¤ Riksveg 52 Storeskar - Borlaug (Hemsedalsfjellet)
¤ Riksveg 13 Skare (Kløvet) – Vangsnes (Vikafjellet)
¤ E16 Voss – Tyin (Filefjell)
¤ Riksveg 5 Håbakken - Fodnes
Mellom dei 45 tunnelane i kontraktsområdet er 24509 meter lange Lærdalstunnelen, verdas lengste vegtunnel. Totalt er det 103232 meter (103 km) tunnel i kontraktsområdet. Dette inkluderer også Gudvangatunnelen, som med sine 11428 meter er landets nest lengste oversjøiske vegtunnel.
Har tilsett fleire byggjeleiarar enn vanleg
Kontrakten omfattar kommunar i dei tre fylka Vestland (Voss, Vik, Aurland, Lærdal, Eidfjord, Ullensvang og Ulvik), Viken (Hemsedal og Hol) og Innlandet (Vang).
– Statens vegvesen har tilsett fleire byggjeleiarar enn vanleg. I tillegg til ordinær byggjeleiar har vi valt å ta med også teknisk byggjeleiar for tunnel og teknisk byggjeleiar for høgfjell, ein kompetanse som er spesielt viktig i ein krevande vegkonrakt som dette, seier Finden.
I tillegg til mykje høgfjell og mange lange tunnelar, har kontrakt også enkelte punkt som kan vera skredutsette, mellom anna riksveg 13 over Vikafjellet.
Slik er dette ein grøn vegkontrakt
¤ Vegvesenet skal halvera utsleppet på våre prosjekt innan 2030. I kontrakten krev vi delvis utsleppsfrie eller nullutslepps køyretøy. Alle Statens vegvesens nye vegkontraktar krev miljøsertifisering.
¤ Vaskevatn brukt i tunnelreinhald skal samlast inn og takast prøvar av. Vi set strenge krav til prøvar frå kumtømming og gateoppsop for å sikra korrekt massedeponering.
¤ På Vikafjellet og Hardangervidda skal det normalt ikkje brukast salt i vinterdrifta, grunna sårbar natur. På Filefjell og Hemsedalsfjellet kan entreprenøren nytta salt under visse føresetnader for å oppnå godkjende føreforhold.
¤ For å vareta biologisk mangfald har vi valt å redusera kantklippen for delar av dei høgareliggande områda, og vi tilpassar tunnelreinhaldet til tidspunktet for utvandring av laksesmolt.
Fire kontraktar vert til éin
Kontrakten gjeld i fem år, frå 1. september 2022 til 31. august 2027, med moglegheit for forlenging i inntil tre år.
Regionreforma som vart innført 1. januar 2020, inneber at fylkeskommuane har ansvaret for drift av fylkesvegane. Den nye kontrakten gjeld derfor utelukkande riksvegar, og det er fire gamle kontraktar som heilt eller delvis er slegne saman til éin.
Gjennomsnittleg døgntrafikk i kontraktsområdet varierer frå 400 til 9.600. Det er dette som kallast årsdøgntrafikk (ÅDT). Høgast er talet på Voss, mellom Palmafossen og Brynagjelet.
Nøkkelord
Kontakter
Svenn Egil FindenAvdelingsdirektørStatens vegvesen Drift og vedlikehold
Tel:95148614svenn.finden@vegvesen.noEivind IdenAdministrerande direktørPresis Vegdrift
Tel:99128450eivind.iden@presisvegdrift.noLars Olve HesjedalKommunikasjonsrådgjevarStatens vegvesen Drift og vedlikehold
Tel:+4795245839lars.olve.hesjedal@vegvesen.noBilder




Om Statens vegvesen
Statens vegvesen arbeider for å skape et smart og sammenhengende transportsystem på vei for hele Norge. Det skal være enkelt å reise og transportere varer – på sikre veier tilpasset framtidens behov.
Følg pressemeldinger fra Statens vegvesen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Statens vegvesen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Statens vegvesen
Vedlikehold i Granstunnelen på riksveg 4 – sørgående løp stengt23.10.2025 14:37:35 CEST | Pressemelding
Statens vegvesen skal gjennomføre fjellsikring i Granstunnelen. Sørgående løp blir stengt fra mandag 27/10 kl. 12.00 til onsdag 29/10 kl. 18.00. Nordgående løp er åpent som normalt. Omkjøring om Gran sentrum for sørgående trafikk.
Stenger Molde ferjekai natt til fredag – erstattes av avganger Hollingsholmen-Vestnes22.10.2025 15:04:45 CEST | Pressemelding
Arbeidene med oppgradering til nytt hydraulisk aggregat krever at ferjekaia stenges mellom kl. 22:45 torsdag 23. oktober og kl. 06:30 fredag 24. oktober.
Nye tall: Sjøtransport er vesentlig mer klimavennlig enn lastebil22.10.2025 09:59:05 CEST | Pressemelding
Klimautslippene fra sjøtransport er mye lavere enn utslippene fra vegtransport – og bare halvparten at det som er beregnet tidligere.
Anleggsarbeid på E18 i Bærum vil gi ekstra lange køer21.10.2025 11:59:55 CEST | Pressemelding
De kommende helgene blir det innsnevringer på E18 mellom Høvik og Lysaker. Statens vegvesen oppfordrer alle til å la bilen stå og beregne god tid.
Rv. 706 Strindheimtunnelen gjenåpnes 27. oktober21.10.2025 08:30:00 CEST | Pressemelding
Etter omfattende utbedringsarbeid gjenåpnes Strindheimtunnelen for ordinær trafikk i begge tunnelløp mandag morgen 27. oktober klokken 06:00.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom