Starter byggingen av nye McDonald’s i Svinesundsparken

Onsdag kl. 11 ble første spadetak tatt i byggingen av nye McDonald's i Svinesundsparken. Den nye restauranten skal etter planen åpne i midten av august og vil være litt annerledes enn det man er vant til fra andre McDonald’s-restauranter. Denne restauranten vil være utstyrt med betalingskiosker der man kan bestille mat og få den servert ved bordet. Restauranten vil også ha dobbel Drive Through-linje, slik at to biler kan betjenes omgangen.

Skisse på McDonald's Svinesundsparken

Franchisetaker Emil Johansson gleder seg til å åpne ny restaurant i august.

-Dette blir utrolig gøy! Den nye restauranten blir en av de første restaurantene i Norge, og den aller første i hele Østfold, som har bordservering, bestillingskiosker og dobbel Drive Through (DT) linje. Nå gleder vi oss til å ha enda mer kontakt med kundene våre, sier Emil Johansson, franchisetaker for den nye McDonald’s-restauranten.

McDonald's kunngjorde tirsdag at selskapet nå foretar en historisk satsning i Norge. Totalt skal selskapet etablere 20 nye restauranter i Norge de neste 5 årene.

-Vi har stor tro på Svinesundsparken og tror dette er et området som kommer til å vokse betydelig i tiden som kommer. I tillegg opplever vi Halden kommune som en svært god partner som legger forholdene til rette for næringsetableringer. Det var derfor enkelt for oss å satse på Svinesundsparken når vi skulle etablere en ny restaurant, sier administrerende direktør for McDonald’s virksomhet i Norge, Pia M. Mellbye.

Fremtidens restaurant

Bordserveringen er en del av det McDonald’s kaller Experience of the Future, og i fremtidens McDonald’s-restauranter er det mer personlig service som står i fokus.

- Vi er veldig spente på hvordan kundene våre tar imot denne nye løsningen. Vi håper at det oppleves som mer praktisk for kunden fordi de slipper ventetiden ved kassaområdet, og at de setter pris på den personlige servicen med at vi kommer til bordet med maten. I tillegg betyr det nye systemet at vi lager mat på bestilling og ikke i forkant slik vi har gjort tidligere med mer populære produkter, så de som bestiller mat får rykende fersk burger, forteller Emil Johansson.

50 nye medarbeidere

Den nye restauranten vil ha 133 sitteplasser og to etasjer. Når restauranten er i full drift vil mellom 50 og 60 ansatte jobbe i restauranten. Alle som var ansatt på den tidligere McDonald's restauranten på Tista vil nå får tilbud om jobb på den nye restauranten som åpner i Svinesundsparken. I tillegg vil også McDonald's rekruttere flere nye medarbeidere i tiden som kommer.

- McDonald's er en av Norges største arbeidsplasser for ungdom og den nye restauranten vil gi jobb muligheter til mange ungdommer i Halden området, sier Emil Johansson.

Franchisetager Emil Johansson
Mail: emil.johansson@no.mcd.com

Skisse på McDonald's Svinesundsparken
God stemning på første spadetak