Sommerromantikk fra Emilie Adams

"Romantic" var den kodeknekkende låten som inspirerte Emilie Adams til å finne en ny vei som låtskriver og artist. Fredag 18. juni får du en ny dose musikalsk kraft og energi fra Rogalendingen.
Artwork "Romantic"

Etter to brutalt lekre låter som kanskje har vært litt som en metaforisk stålneve i silkehansker føles alt lysere og lettere når Emilie Adams slipper «Romantic». I hvert fall litt.

«Det er jo ikke en gladlåt dette heller, men jeg tenker at alt føles lettere fordi den sangen var en lettelse – forløsende – å skrive og produsere» forteller Emilie.
«Det var her Benjamin og jeg knakk koden. En liten feil fikk det til å løsne helt, så Romantic endret faktisk tankegangen min når det gjaldt både låtskriving og produksjon. Det er tredje låten som gis ut, men Romantic var første låten for prosjektet. Rett og slett en katalysator for Emilie v2».

Faktisk føltes det viktig å få delt «Play God» og «Monogamy» først sånn at de på et vis kunne bane vei for «Romantic».

«Ja, jeg ventet jo veldig lenge med å gi ut musikk fordi jeg følte at noe manglet. Jeg har liksom funnet meg selv musikalsk flere ganger, men da har jeg søkt bekreftelse utenfra. Er det dette dere vil ha? Enn dette? Mens denne gangen, med Romantic og låtene som kom etter, så fikk jeg valideringen jeg trengte fra meg selv. Jeg blir fortsatt skikkelig spent og forventningsfull når musikken skal ut, for det betyr mye for meg. Det er en lidenskap dette, ikke en hobby.»

Men selv med mye jobb og sterke følelser, så er det vel med kunst som med idrett, at når en utøver er skikkelig god så ser det så enkelt ut at man tenker at det kunne man gjort selv?

«Ja, når man først er ferdig med blod, svette og tårer-delen så skal resultatet virke som det har vært lekende lett. Men, man skal allikevel kjenne at det ligger utrolig mye kraft – skaperkraft – bak.»

Da håper vi at «Romantic» blir for deg som den har vært for Emilie Adams forløsende, og med en kraft og energi som gjør livet ditt bedre. Fra og med fredag 18. juni.

Artwork "Romantic"
Emilie Adams (c) Oktawian Gornik

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.