Smal firefelts veg gir større fleksibilitet

Anbefalinga frå Statens vegvesen har vore diskutert i Regjeringa. No vil det bli større fleksibilitet i å bygge ut firefelts motorveg på vegar der det køyrer mellom 6.000 og 20.000 køyretøy i døgnet.
I dag er ein firefelts veg 23 m brei med ei skulderbredde (området frå vegfila til der asfalten sluttar) på over 2,75 meter.
Vegar med 6.000 til 12.000 køyretøy i døgnet
I dag blir vegar med 6.000 til 12.000 køyretøy i døgnet bygd som to-trefeltsvegar. No vil det vere mogleg å bygge firefelts veg på desse strekningane. Firefeltsvegen skal ha ei bredde på 19,0-21,5 meter og skulderbredde på mellom 1,5 og 2 meter. Det vil vere mogleg med ei fartsgrense på 110 km/t.
Vegar med 12.000 til 20.000 køyretøy i døgnet
I dag blir det bygd firefelts veg på desse strekningane. Med dei nye endringane vil det vere mogleg å bygge med ein smalare firefelts veg. Vegen kan ha ei bredde på 20,0-23,0 meter og skulderbredde på mellom 2 og 2,75 m. Det vil vere mogleg med ei fartsgrense på 110 km/t.
- Eg vil understreke at dersom skulderbredda blir bygd under 2 meter for den smalaste firefeltsvegen og 2,75 m for den andre, må det leggast opp til avbøtande tiltak, seier samferdselsministeren.
Det vil vere Statens vegvesen som vurderer kva for avbøtande tiltak som skal nyttast på dei ulike strekningane. Det vil vere opp til den aktuelle byggherren (som Statens vegvesen og Nye Veier) å foreslå kva slags veg som skal nyttast. Samferdselsdepartementet vil ta den endelege avgjerda.
Fleire vegar er aktuelle
Fleire prosjekt som er under planlegging kan vere aktuelle for den nye vegstandarden, som til dømes E39 Ålesund–Molde, E134 Saggrenda–Gvammen, E39 Mandal–Ålgård, E18 Dørdal–Tvedestrand, E6 Roterud–Øyer, E6 Ulsberg–Melhus, E6 Kvithammar–Åsen og rv.4 Oslo–Mjøsbrua.
- For desse vegane kan den samfunnsøkonomiske lønsemda auke, som følgje av moglegheita til å bygge smal firefelt veg, seier Hareide.
Nøkkelord
Bilder

Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Samferdselsbudsjettet 2026: Held fram satsinga på drift, vedlikehald og fornying15.10.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Regjeringa foreslår å løyve i alt 102,1 milliardar kroner til samferdsel i 2026. Mellom anna foreslår regjeringa å løyve 50,4 milliardar kroner til vegformål, 35,7 milliardar kroner til jernbanen, 7,1 milliardar kroner til byområda og 4,9 milliardar kroner til luftfarten.
Flere utenlandske bilister må nå betale for seg i norske bomstasjoner8.10.2025 15:30:00 CEST | Pressemelding
Et system er nå på plass som sikrer at langt færre utenlandske bilister slipper unna bompenger i Norge. I fjor gikk bompengeselskapene glipp av 117 millioner kroner i ubetalte bompenger.
Nordlandsbanen kan snart åpne nord for Levanger – midlertidig togverksted skal bygges i Bodø8.10.2025 12:31:51 CEST | Pressemelding
En løsning for bygging av midlertidig togverksted i Bodø har nå kommet på plass i rekordfart. Etter raset i Levanger 30. august i år, har det ikke vært mulig for SJ Norge å vedlikeholde togene som befinner seg nord for rasstedet.
Høring: Regjeringen ber om innspill om fremtidens flyrutetilbud26.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
– For regjeringen er det viktig at folk skal kunne bo og leve gode liv i hele landet, og i distriktene er det regionale flytilbudet avgjørende. Derfor vil vi nå se på hvordan vi best mulig kan legge til rette for et enda bedre flyrutetilbud i hele landet til en overkommelig pris, både for de reisende og for staten som kjøper, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Høring: Regjeringen vil sikre et godt transportsystem for alle langs kysten26.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
– Regjeringen ønsker å sikre et best mulig kysttransportsystem – også i fremtiden. Det er viktig med god og effektiv transport av både gods og passasjerer langs kysten. Derfor har Oslo Economics utredet transport- og miljøaspekter i kystrutetjenesten. Nå ønsker vi å invitere til en åpen høring av rapporten, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom