Slopes slipper bittersøte "Tears"

Fredag 13. august får vi ny musikk fra den nyetablerte, men absolutt ikke uerfarne, artisten Slopes. Med en tynn grense mellom frustrasjon og nysgjerrighet er låten «Tears» det perfekte tilskuddet til Slopes utgivelser hittil.

«Tears» er en bittersøt refleksjon over livet og i likhet med Slopes’ tidligere låter er de skrevet og produsert sammen med Halvor Folstad. Låten slippes sammen med musikkvideo innspilt i Berlin. I videoen tar Slopes på seg rollen som brudgom og får kalde føtter når det teller som mest.

«Tears handler om å flykte fra en nær relasjon fordi man er redd for å ødelegge den. Selv er jeg ganske redd for å skuffe de jeg er glad i, og da kan det av og til føles enklere å bare stikke av - som om jeg egentlig bare burde ha holdt meg unna fra starten av. Ikke gråt, liksom, de tårene der burde du bruke på noen andre, noen som er bedre enn meg» - Slopes.

«Tears» er ute på alle plattformer fredag 13. august.

Slopes ble til da Dag dro til LA på jakt etter en ny start. Et forhold hadde tatt slutt, og muligheten lå åpen for å prøve seg i popmusikkens nådeløse hjemby. Til tross for store forhåpninger om gode sessions og viktige møter, endte han opp med å tilbringe mye tid alene i en leilighet, med kun sine egne tanker til selskap. I denne monotone melankolien skrev Dag en samling sanger han ikke greide å gi fra seg. Hvis de skulle ut, var det kun én person som kunne fremføre dem – ham selv.

Slopes er signert til både Sony Music Norway og Warner Music Germany, og har blitt godt mottatt begge steder. I sistnevnte land har han hatt gode plasseringer på Spotify sin nasjonale Topp 50 liste. Før sommeren gjestet han P3 Live hvor han i tillegg til sin egne «Prove Them Wrong» covret Joel Corry sin «Heart & Heart». Han har også blitt intervjuet av blant annet Wonderland Magazine.

Foto: Sebastian Heil