Colosseum Tannlege

Slik passer du på tennene i påsken

Påsken er høytiden som inneholder både søtsaker, skikjøring og høy aktivitet. Det gleder mange seg til, men det er ikke nødvendigvis like bra for tennene. Derfor kan det være smart å ha med seg noen tips for god tannhelse i tursekken, også i ferien.

Nordmenn er opptatt av å ha et pent smil og friske tenner. Colosseum Tannlege ser en økning i antall pasienter som tar kontakt med ønske om estetisk tannbehandling som for eksempel «usynlig» tannregulering.

- I påsken er det mange som koser seg litt ekstra med både smågodt og andre søtsaker, inkludert selve høydepunktet; nemlig påskeegget. Så lenge man ellers har et sunt og variert kosthold og begrenser sukkerinntaket har ikke dette noe å si for tannhelsen generelt naturligvis, men et godt tips er å ta en ekstra runde med tannbørsten, tanntråden og munnskyllevannet i ferien, sier tannlege Kjetil Kaland, ved Colosseum Tannlege.

Økt fare for skade

Men det er ikke bare godteriet som kan skade tennene i påsken. Med mer aktivitet utendørs, i skiløypa og bakken øker også faren for å skade tennene.

- Det viktigste er å ha god beskyttelse og å være forsiktig når man er i bakken eller løypa. I tillegg er det smart å orientere seg om kontaktinformasjon til nærmeste tannklinikk på hytta. Vi ser ofte tannskader i forbindelse med ferier, da det er enda flere som er i aktivitet ute. Da er det greit å vite hvor man skal henvende seg og å sjekke åpningstidene hos den lokale klinikken, fortsetter Kaland.

Ansvarlig fagleder for Colosseum Tannlege

Om Colosseum Tannlege

Colosseum Tannlege
Sørkedalsveien 10 D

Colosseum Tannlege er Norges ledende leverandør av tannhelsetjenester med nærmere 70 klinikker fordelt over hele landet. Våre klinikker tilbyr de beste og mest moderne metodene innenfor alt fra forebyggende tannhelse, tannbehandling, reparasjoner, estetisk tannpleie, spesialistbehandling og kjeveortopedi. Colosseum Tannlege har over 1100 medarbeidere og omsetter for ca 1,6 milliarder pr år.

Colosseum Tannlege er en del av Colosseum Dental Group. Colosseum Dental Group er Europas ledende tilbyder av tannlegetjenester med over 600 klinikker i 11 land.

Følg pressemeldinger fra Colosseum Tannlege

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Colosseum Tannlege på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Colosseum Tannlege