Skolestart gir sedvanlig prispress – priskupp på reiser

Nå som skolene starter opp igjen så minsker etterspørselen etter utenlandsreiser – med prispress som en konsekvens. For de som ikke behøver å forholde seg til skoleferien, og fortsatt har feriedager igjen, så er det gode muligheter til å gjøre et skikkelig priskupp på reiser de kommende ukene.

Havnen i Chania

-          De som har mulighet for å ta ut ferie når mange andre går tilbake på jobb kan spare tusenlapper på en utenlandsreise. Når skolene starter opp etter ferien så synker etterspørselen og prisene går ned, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket.

Ble ikke sommerferien så solrik og varm som ønsket? For den som vil kompensere med litt sol og varme, eller har lyst på et miljøskifte og spennende opplevelser, kan nå gjøre et skikkelig kupp på en uke med sol og varme rundt Middelhavet for under kr 2000,- for fly og hotell.

Temperaturen rundt Middelhavet i slutten av august og begynnelsen av september er mer behagelige en den ekstreme varmen noen reisemål opplever i løpet av høysommerukene. På sensommeren er dessuten vannet perfekt oppvarmet og de vakre strendene har færre turister som slåss om solsengene.

-          Sensommeren er en fantastisk årstid å besøke Middelhavet. Temperaturen er mye mer behagelig noe som gjør utflukter til koselige byer eller andre spennende opplevelser så mye bedre, og vannet et fortsatt varmt nok for lange, deilige bad, sier Ellen Wolff Andresen.

Billigst akkurat nå er Kroatia og Tyrkia, dit man kan reise for under 1.600,- pr person med fly og hotell i en uke. Men de gode prisene gjelder stort sett for alle reiser til hele Middelhavsområdet. De beste prisene generelt er til østlige Middelhavet med reisemål som de greske øyene og Tyrkia, der prisbildet på reisemålet ofte er fordelaktig.

Storbyreiser i Europa har vært etterspurt under sommeren, og også de som heller vil reise til en by istedenfor strand har nå fordel av pressede priser. Fremfor alt finnes det er stor utvalg av kortere reiser til Øst-Europas vakre byer – dit prisene har sunket de siste ukene.

Priseksempel charter:

Dato           Reiselengde       Avreisested         Reisemål       Arrangør     Pris

23/8            1 uke                  Stavanger            Kypros           TUI            kr 2.748,-

24/8            1 uke                  Oslo                     Kroatia           Apollo        kr 1.598,-

24/8            1 uke                  Ålesund               Kroatia           Apollo        kr 2.298,-

24/8            1 uke                  Tromsø                Kreta             Apollo         kr 3.198,-

25/8            1 uke                  Bergen                Rhodos          Apollo        kr 2.148,-

25/8            1 uke                  Trondheim          Rhodos           Apollo        kr 2.098,-

26/8            1 uke                  Oslo                   Tyrkia              TUI             kr 1.714,-

26/8            1 uke                  Bergen               Parga              Apollo        kr 1.998,-

27/8            1 uke                  Trondheim         Tyrkia              Ving           kr 1.595,-

31/8            1 uke                  Tromsø              Tyrkia              TUI            kr 2.664,-

31/8            1 uke                  Stavanger          Skiathos          Apollo        kr 2.598.

Kilde: Frapris pr person i del av dobbeltrom, hentet fra ticket.no 15.8.

Havnen i Chania

Stor økning i weekendreiser i høst – klassikerne er mest populære12.9.2019 08:35:00 CESTPressemelding

Høsten er en attraktiv periode for weekendreiser. Mange vil gjerne ha noen dagers ferie utenlands, og bestillinger av weekendreiser øker med 25 prosent. Sol og bad frister ikke like mye nå som om sommeren – isteden er det energigivende storbyer som vi helst besøker. De mest populære reisemålene er klassikerne Amsterdam og Paris, mens Manchester øker mest, det viser ferske tall fra Ticket.