Skaper interesse gjennom hemmelige smaker
De to siste årene har Fanta introdusert en rekke sukkerfrie nyheter, der smaken har vært hemmelig. Under emneknaggen #whatthefanta har folk gjettet seg frem til hva drikkene egentlig smaker. Fasiten har vært uventede kombinasjoner som Melon & Banan, Sitron & Kaktus, Eple & Litchi – og i fjor, Tomat.
– For Coca-Cola er det en viktig strategi å gi forbrukerne stadig flere sukkerfrie smaker å velge i. Gjennom #WhatTheFanta får vi kommunisert dette på en leken måte som appellerer til mange. Hemmelige smaker skaper engasjement, tusenvis av mennesker fra hele landet har gjettet vilt i sosiale kanaler de foregående årene. Vi håper på like stort trøkk denne gangen, og er spente på om Fanta sine fantastiske fans klarer å løse hintene som gis underveis, sier Ingrid Tombra Halvorsen, Brand Manager i Coca-Cola Norge.
Årets tre #WhatTheFanta-nyheter, er sjokkrosa, sukkerfrie, og spiller alle tre på sommeren.
– Det eneste hintet jeg vil gi nå er at de nye smakene er eksotiske, forfriskende og sprudlende. Men mer enn det kan ikke avsløres, smiler Ingrid Tombra Halvorsen.
Langsiktig, sukkerfri satsing
Coca‑Cola jobber aktivt for å redusere mengden tilsatt sukker i porteføljen, gjennom å introdusere stadig nye sukkerfrie og sukkerreduserte drikker som folk kan velge i. De nye lanseringene føyer seg inn i dette arbeidet. De siste årene har 80 % av selskapets nyheter vært sukkerfrie. Høy innovasjonstakt og bevisst markedsføring gjør at sukkerinntaket fra selskapets produkter er redusert med over 20 % siden 2013.
#WhatTheFanta no sugar vil være tilgjengelig i 0,5 liters flasker. De nye smakene er tilgjengelig i butikk fra uke 18. Disse variantene vil kun være tilgjengelig de neste sommermånedene.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom