Skaper interesse gjennom hemmelige smaker

De to siste årene har Fanta introdusert en rekke sukkerfrie nyheter, der smaken har vært hemmelig. Under emneknaggen #whatthefanta har folk gjettet seg frem til hva drikkene egentlig smaker. Fasiten har vært uventede kombinasjoner som Melon & Banan, Sitron & Kaktus, Eple & Litchi – og i fjor, Tomat.
– For Coca-Cola er det en viktig strategi å gi forbrukerne stadig flere sukkerfrie smaker å velge i. Gjennom #WhatTheFanta får vi kommunisert dette på en leken måte som appellerer til mange. Hemmelige smaker skaper engasjement, tusenvis av mennesker fra hele landet har gjettet vilt i sosiale kanaler de foregående årene. Vi håper på like stort trøkk denne gangen, og er spente på om Fanta sine fantastiske fans klarer å løse hintene som gis underveis, sier Ingrid Tombra Halvorsen, Brand Manager i Coca-Cola Norge.
Årets tre #WhatTheFanta-nyheter, er sjokkrosa, sukkerfrie, og spiller alle tre på sommeren.
– Det eneste hintet jeg vil gi nå er at de nye smakene er eksotiske, forfriskende og sprudlende. Men mer enn det kan ikke avsløres, smiler Ingrid Tombra Halvorsen.
Langsiktig, sukkerfri satsing
Coca‑Cola jobber aktivt for å redusere mengden tilsatt sukker i porteføljen, gjennom å introdusere stadig nye sukkerfrie og sukkerreduserte drikker som folk kan velge i. De nye lanseringene føyer seg inn i dette arbeidet. De siste årene har 80 % av selskapets nyheter vært sukkerfrie. Høy innovasjonstakt og bevisst markedsføring gjør at sukkerinntaket fra selskapets produkter er redusert med over 20 % siden 2013.
#WhatTheFanta no sugar vil være tilgjengelig i 0,5 liters flasker. De nye smakene er tilgjengelig i butikk fra uke 18. Disse variantene vil kun være tilgjengelig de neste sommermånedene.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners NorgeRobsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Juletraileren starter Norges-turnéen – dette er stoppestedene18.11.2025 09:02:03 CET | Pressemelding
Det har blitt en tradisjon for mange: den ikoniske juletraileren fra «Holidays are coming» lyser opp førjulsmørket landet rundt, akkurat som i filmen. Nå starter årets turné – her ser du stoppestedene.
Powerade blir ny samarbeidspartner for Norges Skiforbund Langrenn4.11.2025 16:33:48 CET | Pressemelding
Powerade, en av verdens største sportsdrikker, og Norges Skiforbund Langrenn inngår et nytt partnerskap som skal styrke arbeidet for å gjøre langrenn mer tilgjengelig, inkluderende og inspirerende for alle. Avtalen gjelder for alle lag, og varer i to år med mulighet for forlengelse.
Valgt ut av internasjonal sportsdrikk: Skiskytter Ingrid Landmark Tandrevold blir Powerade-ambassadør for Milano Cortina 20269.10.2025 09:33:02 CEST | Pressemelding
Skiskytter Ingrid Landmark Tandrevold blir Powerade-ambassadør. Gjennom samarbeidet vil publikum få innblikk i hennes oppkjøring mot de olympiske og paralympiske vinterleker i Milano Cortina 2026. «Håper at innblikk i min hverdag kan inspirere andre til å pushe sine egne grenser», sier Tandrevold.
Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak15.9.2025 12:21:57 CEST | Pressemelding
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
