Skanska kåret til en av Norges mest attraktive arbeidsgivere

Skanska er en av årets klatrere og rykker opp ni plasser på Universums seneste måling over hvor yrkesaktive har mest lyst til å jobbe. Blant ingeniører og naturvitere er selskapet rangert på en 9. plass og er dermed best blant entreprenørene.
Audun Lågøyr, konserndirektør for HR og kommunikasjon i Skanska Norge.

Undersøkelsen gjennomføres årlig blant yrkesaktive med høyere utdanning og i år har over 10 000 personer deltatt. Undersøkelsen viser hvordan yrkesaktive oppfatter ulike selskaper og gir dermed en god indikasjon på hvor attraktive selskapene er blant arbeidssøkere. Årets plassering er Skanskas beste noensinne.

- Det er rett og slett veldig stas å bli rangert så høyt på Universum. Skal vi lykkes med å nå målene våre og bidra til effektiv og bærekraftig utbygging av samfunnet, er vi helt avhengig av å ha de klokeste hodene med på laget vårt. Vi jobber derfor hardt med å beholde, utvikle og tiltrekke oss de beste, mest engasjerte folkene. Rett og slett de folka som vil mer. Konkurransen er beintøff, og det er utrolig gøy at vi er en av årets klatrere og best blant entreprenørene hos de yrkesaktive, sier Audun Lågøyr, konserndirektør for HR og kommunikasjon i Skanska Norge.

Høye ambisjoner gir store muligheter

En strategisk tilnærming til og satsning på employer branding skal bidra til at Skanska har bransjens mest kompetente og engasjerte medarbeidere. Selskapet har et solid fundament og har over flere år levert sterke resultater. Skanska rigger seg nå for lønnsom vekst og har hatt rekordmange stillingsannonser ute så langt i år, og en rekke spennende profiler har takket ja til nøkkelroller i selskapet den siste tiden. Skanska legger også store ressurser i å gi ansatte muligheter til å vokse gjennom å tilby faglig og personlig utvikling, både i form av spennende arbeidsoppgaver, mentorordning, og etter- og videreutdanning.

Skanska har en ambisjon om å være ledende på klima og miljø, og merker tydelig at både nåværende og potensielle ansatte vektlegger dette svært høyt. Skanska har som første i bransjen utarbeidet et eget klimaveikart og har i tillegg oppjustert klimamålsetningen til 70% reduksjon av klimagasser innen 2030.

- De siste årene har vi jobbet med å vise frem mulighetene som finnes i Skanska, og hvordan prosjektene våre bidrar til et mer bærekraftig og klimasmart samfunn. Vi leter etter de som vil mer, de som vil utfordre grenser. Det at vi er en av årets klatrere og best blant entreprenørene, kan tyde på at vi har lykkes bedre med å fortelle om alt det spennende som skjer i Skanska, med store, komplekse prosjekter og vår ledende posisjon innenfor klima og miljø, sier Lågøyr avslutningsvis.

Har du spørsmål eller ønsker mer informasjon, vennligst ta kontakt med:

Audun Lågøyr, konserndirektør for HR og kommunikasjon: 93452531

Christopher Griffiths, senior kommunikasjonsrådgiver, 93033542

Audun Lågøyr, konserndirektør for HR og kommunikasjon i Skanska Norge.